środa, 2 lipca 2014

K.I.S.S.


Tytuł: K.I.S.S
Autor: Tomasz Prusek
Wydawnictwo: AGORA S.A
Oprawa: miękka
Liczba stron: 320
Cena okładkowa: 34.99 zł 
Zabierałam się do tej lektury z odrobiną strachu. Jestem kompletnym laikiem ekonomicznym, finanse i te sprawy, to po prostu nie moja bajka. Akcja powieści rozgrywa się w głównej mierze na polu giełdy warszawskiej i Walt Street, także sami wiecie... moje obawy były uzasadnione :) Przekonał mnie jednak autor. Od czasu do czasu sięgam po "Gazetę Wyborczą", nadmieniam o tej prasie nie bez przyczyny. Tomasz Prusek to komentator giełdowy we wspomnianej gazecie. Dlaczego by więc nie sięgnąć po książkę jego autorstwa ? Dziś wiem, że moja decyzja była bardzo dobra pomimo wcześniejszych uprzedzeń.

Świat papierów wartościowych rządzi się swoimi prawami. Tutaj nie ma miejsca dla słabszych, biednych i przeciętnych. Liczy się upór, chęć zysków, często solidność, prawda odchodzą na boczny tor. Główna bohaterka - Olga Kirch, to młoda i utalentowana osóbka. Ambitna finansistka od jakiegoś czasu wzbudza dystans wśród starszych pracowników, którzy swej młodej konkurentce często nie mogą dorównać. Olga wypracowała sobie status autorytetu, ma grono przyjaciół na których zawsze może liczyć. Jednakże pieniądz ma ogromną siłę. Nie od dziś wiadomo, że chęć bogactwa wywołuje w ludziach masę negatywnych emocji. W książce Pruska przekręty kumulują się masowo. Olga jest inna... ona gra czysto, pracuje uczciwie. Gdy odważa się zablokować wielki giełdowy przekręt wie, że od tej pory jej życie będzie trudne i przepełnione niebezpieczeństwem. Kobieta nawet się nie spodziewa, że wrogiem może być najbliższa osoba. Czy Kirsch wyjdzie z tej opresji cała i zdrowa ? Czy straci wszystko, może odniesie sukces ? 

Powieść należy do tych mocno sensacyjnych. Nie daje nam chwili wytchnienia, zmusza do dalszego czytania w celu poznania finału. Przestraszona ekonomicznym sensem nie wiedziałam co zastanę na kartach książki Tomasza Pruska. Jednakże nie zostałam zarzucona fachowym, niezrozumiałym słownictwem. "K.I.S.S." czyta się szybko, przyjemnie. Główna bohaterka została odpowiednio zarysowana, mnie się spodobała i sądzę, że taka Olga w realu stałaby się moją przyjaciółką :) Z jednej strony giełda warszawska z drugiej Walt Street, czy którykolwiek autor odważył się przedstawić tamtejszy światek w formie takiej powieści ? Powieści napisanej ze smakiem, pełnej nieprawdopodobnych zwrotów akcji, które nie dają nam minutki na nudę i wypicie szklanki herbaty. Czekam z wielką niecierpliwością na inne książki tego autora. Jestem święcie przekonana, że będą równie dobre jak "K.I.S.S.".

OCENA
5 / 5

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz