środa, 23 lipca 2014

Bajki do kieszonki - Królewna Śnieżka i siedmiu krasnoludków. Tomcio Paluch.


Wydawnictwo: AWM
Format: 126 x 180
Oprawa: twarda
Liczba stron: 36
Cena okładkowa: 7.99 zł 
W podróży ciężko jest urozmaicić dzieciom czas. Nudzą się, marudzą. Wtedy warto podsunąć im książeczkę z bajkami. Kieszonkowe wydanie jakie dziś wam prezentuje, zmieści się w każdym plecaku czy walizce. Dzięki temu, maluch może ciągle mieć przy sobie bohaterów swych ulubionych opowiastek. My mieliśmy okazję poznać bliżej Królewnę Śnieżkę i siedmiu krasnoludków oraz Tomcia Palucha. Oczywiście ja doskonale wiedziałam co zastanę na kartach książki, córka również, natomiast dla synka obydwie bajeczki były zupełną nowością. Po odchyleniu okładki, znajdziemy stronę tytułową, a na niej możliwość wpisania imienia i nazwiska właściciela niniejszej pozycji.


Przepiękne, wyraziste, barwne i przyciągające uwagę dziecka ilustracje, są wspaniałą ozdobą książki. Dziecko z uwagą przegląda kartki, jednocześnie otwiera się przed nim magiczny świat bajek. Czcionka odpowiednia do samodzielnego czytania przez smyka.



Na końcu każdej opowiastki zamieszczono wizerunki postaci występujących w danej bajce. To duże ułatwienie dla małego czytelnika.


Moje pociechy polubiły książeczkę wydaną przez wydawnictwo AWM. Stała się codziennym rytuałem czytelniczym przy zasypianiu, ale i podczas podróży jest zawsze pod ręką. Przekład dwóch bajek zamieszczonych w tej publikacji, z pewnością nie rozczaruje i rodzica. Przyzwyczajona do standardowego tłumaczenia Królewny Śnieżki oraz Tomcia Palucha, nie wzdychałam z niezadowolenia, a z wielką radością i duchowym spokojem podsunęłam swoim łobuzom coś z lat swego dzieciństwa. W dzisiejszych czasach często zapominamy o czytaniu dzieciom bajek, takich które zachwycały nas gdy byliśmy o kilkanaście lat młodsi. Otwórzmy przed naszymi smykami wrota do świata baśni, niech nie zostaną przytłoczone telewizyjnymi, kiepskiej jakości programami i grami komputerowymi. 

OCENA
5 / 5 

3 komentarze:

  1. Przydałaby się i dla nas.

    OdpowiedzUsuń
  2. Moje dzieci uwielbiają książki, córeczki na razie tylko oglądają, ale syn wspaniale czyta - przypadłaby im do gustu taka piękna lektura :)

    OdpowiedzUsuń