wtorek, 29 lipca 2014

W altanie Aleksandra Gierymskiego.


Autor: Justyna Mrowiec
Wydawnictwo: RM
Oprawa: miękka
Liczba stron: 48
Cena okładkowa: 19.90 zł 
Większość dzieci nie przepada za wizytami w muzeum. W końcu ileż można wpatrywać się w obrazy bądź inne, ciekawe dla dorosłych eksponaty. Ja staram się jak mogę pokazywać dzieciom sztukę. Rzadko wyruszamy do muzeum (brak czasu), ale mamy sporą kolekcję albumów, na które póki co pociechy nie kręcą noskami. Z przyjemnością i wielką ciekawością podsunęłam im książkę Justyny Mrowiec "W altanie Aleksandra Gierymskiego". Byłam pełna podziwu jak wspaniale odnaleźli się w niniejszej pozycji. Od razu doszli do tego, że ta książka wcale nie przypomina tradycyjnych albumów dotyczących malarstwa, które pokazywała mama. Fakt, jest kilka obrazów, ale są i ćwiczonka, zadania, a nawet mini gra, i to tylko dla nich. 







Książka przybliża czytelnikowi twórczość wspaniałego artysty, Aleksandra Gierymskiego. Za życia kompletnie niedoceniany, po śmierci doczekał się chwały. Część jego obrazów jest mi doskonale znana, a głównie ten o tytule " W altanie". To właśnie niniejsze dzieło stanowi główny punkt książki. Dowiadujemy się jak powstawało, ile lat zajęło Gierymskiemu tworzenie całej tej scenerii. 




"W altanie" to porcja sztuki dla najmłodszych podana w przystępnej postaci. Brak trudnych sformułowań, poznawanie osoby Gierymskiego i tajników malarstwa poprzez gry i zabawy. Książka zawiera barwne, przyciągające wzrok ilustracje, solidne wykonanie zasługuje na pochwałę. Mam nadzieję, że w najbliższym czasie powstaną kolejne tego typu pozycje, odnoszące się do twórczości innych malarzy. Będę wypatrywać :)

OCENA
5 / 5

3 komentarze:

  1. Bardzo ciekawa pozycja :-) Jako dziecko nie lubiłam muzeów i tak mi zostało do dziś. Chociaż jak coś mnie zainteresuje...

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja lubię odwiedzać muzeum, niestety brak czasu mi na to nie pozwala. Niestety z dziećmi jest już całkowicie inaczej :)

    OdpowiedzUsuń