piątek, 20 kwietnia 2018

Wtyczka - Duane Swierczynski

Dosłownie dwa dni temu, swą premierę miała książka Wtyczka, którą znajdziecie w ofercie wydawnictwa RM. Okładka w kolorze jasnej żółci, nie ukrywam, rzuca się w oczy, a i pozbawienie jej dodatkowych "ozdobników", też wpływa pozytywnie i buduje dobre, pierwsze wrażenie. Może to swego rodzaju odpoczynek od pstrokacizny? Czasem nie mam ochoty na kolejną książkę, której okładka zdradza wszystko. W przypadku Wtyczki domyślałam się pewnych rzeczy, ale z pewnością nie byłam w pełni uświadomiona. Niespodzianka dalej była niespodzianką :) 


Sarie w grupie nastolatek nie wyróżnia się wcale. Chodzi do szkoły, ubiera się i zachowuje normalnie. Ma przyjaciół, chętnie też poznaje nowe osoby, od czasu do czasu wyskoczy również na imprezę. Sarie mieszka wraz z ojcem i bratem i stara się jak może być dobrą córką i dobrą, starszą siostrą. Wydawać by się mogło, że życie naszej bohaterki płynie sobie leniwym rytmem, pełne jest radości i beztroski. Jednak pewnego dnia wszystko się zmienia...
Wystarczył jeden zbieg okoliczności i ułożony system dnia Sarie, legł w gruzach. Jedno wydarzenie sprawia, że dziewczyna musi zapomnieć o nastoletnich kłopotach, ponieważ na horyzoncie pojawiają się poważniejsze tarapaty. Sarie staje się policyjną wtyczką! Teraz nasza bohaterka będzie miała pełne ręce roboty, a zwykłe sprawy muszą zaczekać. 

Książkę czytałam jeszcze przed premierą z czego byłam bardzo, ale to bardzo zadowolona. Dziś mogę sobie podglądać opinię innych na temat Wtyczki i porównywać je ze swoją ;) Moje zdanie na temat tej powieści, jest jak najbardziej pozytywne. Na samym początku, nieco powolna akcja troszkę mnie rozczarowała, lecz na szczęście, po kilku stronach, wszystko nabrało odpowiedniego rozpędu i tempa. Nie nudziłam się już wcale, a z wielkim zaangażowaniem i szeroko otwartymi oczami, śledziłam losy naszej wtyczki. Nie jest to może lektura, która zmieni wasze życie, jednakże podczas poznawania dzieła Duane Swierczynski, czas upłynie wam bardzo szybko. Zero problemów z odbiorem powieści, zrozumieniem twórcy (przynajmniej u mnie). 

Na kartach powieści poznajemy nie tylko Sarie, ale także Bena Wildey'a. Są oczywiście inni bohaterowie, aczkolwiek to ta dwójka tutaj rządzi. Policjant Ben stara się współpracować z dziewczyną, chociaż nie przyjmuje nowej osoby na pokładzie zbyt pozytywnie. My poznajemy wydarzenia z trzech perspektyw: Sarie, Bena i osoby trzeciej. Dla niektórych nie będzie to najłatwiejsze w odbiorze, ale wraz z biegiem czasu, idzie się przyzwyczaić. Autor wplata też elementy pamiętnika, więc trzeba się pilnować, by wszystko zrozumieć. 

Wtyczka to książka, którą mogę wam polecić. Jest tutaj sens, akcja i ciekawi bohaterowie. Zakończenie przypadło mi do gustu, bo takiego obrotu spraw się nie spodziewałam. W sumie nie spodziewałam się nawet, że powieść Duane Swierczynski będzie tak interesująca. Jeśli lubicie kryminały, powieści sensacyjne, Wtyczka będzie dla was idealną lekturą. I chociaż bohaterka jest nastolatką, autor wcale nie kieruje swojego dzieła w stronę młodych odbiorców. Rozglądajcie się więc w księgarniach i wypatrujcie charakterystycznej, żółtej okładki. Jeśli taką dostrzeżecie, to wiedzcie, że macie przed sobą doskonałą lekturę o zaskakującym tytule. 

                                                                        

 Znalezione obrazy dla zapytania wtyczka duane swierczynski

Tytuł: Wtyczka
Autor: Duane Swierczynski
Wydawnictwo: RM
Oprawa: miękka
Liczba stron: 440
Cena okładkowa: 34.99 zł
Premiera: 18.04.2018

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz