sobota, 14 kwietnia 2018

Nikt nie może się dowiedzieć - Agnieszka Rusin

Idąc za ciosem, dziś pragnę wam zaprezentować kolejną książkę od wydawnictwa Lucky. Tym razem sięgnęłam po powieść, która bardzo mnie zaciekawiła opisem na okładce. Może obwoluta sama w sobie nie skusiła mnie zbytnio, ale już ten fragmencik z tyłu tak! Dzieło wydawało się być bliskie memu sercu, a właściwie jego tematyka. Jeśli chodzi o nazwisko autorki, to pamiętam, że koleżanka czytała coś z dorobku literackiego Agnieszki Rusin i po lekturze była bardzo zadowolona. Dlatego z wielką ochotą sięgnęłam po Nikt nie może się dowiedzieć z nadzieją na wciągającą, niebanalną powieść. 


Ola nigdy nie sądziła, że jej związek z Markiem nie przetrwa więcej niż dziesięć lat. W rocznicę ślubu, jej ukochany oświadcza, że to koniec. Marek zdradził Olę z koleżanką z pracy. Na domiar złego, kazał się wynieść żonie z mieszkania. Nasza bohaterka jest zdruzgotana. Nie może się pogodzić z takim obrotem sytuacji. Wyjeżdża do przyjaciółki, by tam troszkę ochłonąć, zapomnieć. Niestety otrzymuje od Marka wiadomość. Matka Aleksandry jest umierająca. Leży w szpitalu i bardzo chce się spotkać z córką. Kobiety nie były ze sobą blisko, dlatego podróż do rodzinnego miasta, będzie dla Oli bardzo trudna. Jakby mało było niespodzianek, Aleksandra dowiaduje się czegoś o czym nawet nie pomyślałaby przez minutę... Ta wiadomość od matki zmieni życie naszej bohaterki. 

Nikt nie może się dowiedzieć, to poruszająca, ale jednocześnie łatwa w odbiorze powieść o miłości, przyjaźni i poszukiwaniu szczęścia. Uryczłam się niesamowicie podczas lektury, dawno nie czytałam tak wzruszającej powieści obyczajowej. Autorka stworzyła historię, która wciąga i nie pozwala o sobie zapomnieć na długi czas po przeczytaniu książki. Agnieszka Rusin posługuje się językiem prostym, zrozumiałym dla każdego czytelnika. W mig pojmowałam wszystko i z zapartym tchem śledziłam losy głównej bohaterki.
 
Aleksandra to postać, która sporo w życiu przeszła. Ciągle ma jednak nadzieję na lepszy byt, na rozwiązanie wszystkich kłopotów. Czasem postępuje zbyt naiwnie, jak na tak dorosłą osobę. Bohaterowie zostali podzieleni na dobrych i złych i ten podział jest bardzo widoczny. Do kreacji wszystkich osobistości ja nie mogę się przyczepić. Jest dobrze :)
 
Jeśli macie ochotę na prawdziwą, wzruszającą, ale dopracowaną powieść obyczajową, to szczerze i z całego serca, mogę wam polecić książkę Agnieszki Rusin Nikt nie może się dowiedzieć. Dzieło w sumie nie jest czymś zaskakującym, niesamowitym odkryciem na naszym rynku wydawniczym, lecz czyta się je bardzo dobrze, a nawet błyskawicznie. W jeden wieczór pochłonęłam całą książkę, jednak historia tutaj przedstawiona, pozostała w głowie znacznie dłużej. Warto sięgać po takie pozycje literackie. Nie mówię, że non stop, ale od czasu do czasu, czemu nie! Teraz z największą przyjemnością poznam pozostałe książki Agnieszki Rusin. Wiem, iż autorka mnie nie rozczaruje :)

                                                                                            
 
 Znalezione obrazy dla zapytania nikt nie może się dowiedzieć agnieszka rusin
 
Autor: Agnieszka Rusin
Wydawnictwo: Lucky
Oprawa: miękka
Liczba stron: 272
Cena okładkowa: 29.90 zł
Premiera: 19.03.2018
 
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz