niedziela, 20 maja 2018

Zrób sobie komiks - Piotr Kasiński, Robert Trojanowski

W dobie internetu, smartfonów i innych elektronicznych gadżetów, dzieci nie mają chyba nawet czasu na poczytywanie komiksów. Pamiętam swoje szczenięce lata, kiedy z zachwytem zaczytywałam się w przygodach Asterixa i Obelixa. Uwielbiałam i nadal lubię tych bohaterów. Teraz młodzi wolą poklikać ze znajomymi, obejrzeć jakiś film, a nie cieszyć się z możliwości poznania kolejnego komiksu. 
Osobiście nie mam w domu zbyt wiele książeczek tego typu, ale coś się tam znajdzie. Wyobraźcie sobie, że po wielu, wielu latach, nadal powracam do obrazkowych historyjek. Pozycje literackie tego typu bardzo mnie relaksują. Dziś natomiast, chciałam wam pokazać książkę, która stwarza nam możliwość przygotowania swojego komiksu!


Opowieści obrazkowe ciągle gdzieś nam towarzyszą. To genialny sposób na określenie, pokazanie siebie, swoich emocji, lecz nie tylko. Samo słowo pisane nie zawsze przynosi odpowiedni skutek. Jakoś ciągle nie potrafię wyobrazić sobie świata bez komiksów ;) Na szczęście są i mają się dobrze. Książka Zrób sobie komiks autorstwa Piotra Kasińskiego i Roberta Trojanowskiego, pozwoli wam poznać świat obrazków od podszewki. To pierwsza taka pozycja na naszym rynku wydawniczym, a przynajmniej dla mnie. Zawsze musiałam tylko oglądać, teraz mogę sama coś potworzyć. I od razu zaznaczam, nie musicie być obdarzeni wielkim talentem. Liczy się przecież dobra zabawa!

Książka została podzielona na kilka części, m.in. historię komiksu, podstawy języka komiksu, jak stworzyć bohatera komiksu, jak rysować emocje itd. Jest tutaj mnóstwo miejsca na własne gryzmolenie. Autorzy zachęcają nas non stop do podjęcia próby samodzielnego rysowania, bawienia się komiksem. Nie musimy sztywno trzymać się zasad. Ja nawet nie wypełniałam książki po kolei. Można? Jak najbardziej! Dlatego warto mieć swój egzemplarz, a nie wypożyczać z biblioteki. Pani bibliotekarka potem mogłaby na was krzywo patrzeć, a nawet przyznać karę ;)

 "Oprowadzać" nas po książce będzie trzech bohaterów: Bobik, Robi i Pik. To sympatyczne osobistości, które stopniowo odkrywają przed odbiorcą świat komiksów. Tak więc jeśli lubicie rysować, chcecie się odstresować, albo po prostu pragniecie mieć taką pozycję w swojej biblioteczce, to gorąco polecam wam książeczkę Zrób sobie komiks. Przygotujcie tylko coś do bazgrania, rozluźnijcie się, postawcie obok kubek kawy lub herbaty i do dzieła! Doskonała zabawa gwarantowana!

                                                                                              

Znalezione obrazy dla zapytania zrób sobie komiks

Tytuł: Zrób sobie komiks
Autor: Piotr Kasiński, Robert Trojanowski
Wydawnictwo: Znak Emotikon
Oprawa: miękka
Liczba stron: 240
Cena okładkowa: 29.90 zł
Premiera: 07.05.2018


Znalezione obrazy dla zapytania znak emotikon

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz