czwartek, 17 maja 2018

Made in Italy - Marino Marini, Davide Oldani

To moja druga książka kucharska od wydawnictwa Jedność. Muszę przyznać, że mają w swej ofercie prawdziwe perełki, jeśli chodzi o pozycje literackie, które pozwalają nam odkrywać gastronomię. Oczywiście nie tylko naszą, bo i od czasu do czasu warto sobie pozwolić na odrobinę szaleństwa i troszkę poeksperymentować w kuchni. Ja nie jestem jakąś mistrzynią pieczenia i gotowania. Często samodzielnie dochodzę do przygotowania idealnego dania. Tak łatwo się nie poddaję ;) Warto jednak mieć pod ręką książkę, która troszkę ułatwia sprawę i staje się prawdziwą skarbnicą różnorodnych przepisów. I takie właśnie jest dzieło pt. Made in Italy


Włochy są, póki co, przeze mnie nieodkryte. Nie wiem kiedy i czy w ogóle się tam pojawię, niemniej marzyć każdy może. Taką podróżą bez ruszania się z własnych czterech kątów, jest dla mnie przygotowywanie włoskich potraw. Włoska sztuka kulinarna wcale taka prosta nie jest o czym przekonałam się już kilka razy. Włochy to nie tylko makaron i pizza. To także bogactwo boskich słodkości i soczystego mięsa. Myślę, że każdy z tej kuchni wybierze coś dla siebie. Ja swoją przygodę z jedzeniem włoskim rozpoczęłam od nauki robienia idealnego makaronu. W tym celu sięgnęłam po książkę Made in Italy, która naprawdę mi pomogła. Potem była pizza, dalej zupy, słodkości. 

Made in Italy została podzielona na regiony. W ten sposób poznajemy poszczególne obszary Włoch i tym samym odkrywamy dania, które charakteryzują daną część kraju. Moim zdaniem to świetne rozwiązanie. Książka staje się przejrzysta i czytelna. Jednocześnie mamy okazję poznać sporo ciekawostek na temat Włoch. To również unikalna forma prezentacji przepisów. Nigdy wcześniej nie spotkałam się z takim dodatkiem w książkach kucharskich. A mówiłam, że pozycje literackie od wydawnictwa Jedność są wyjątkowe? 

Książka zawiera ponad 150 przepisów. Wydawca zamieścił w niej sporo przepięknych fotografii, które zachęcają do samodzielnego pichcenia. Samo wykonanie dzieła zasługuje na uznanie. Książka prezentuje się nienagannie, będzie też wspaniałym prezentem dla osoby, która dopiero rozpoczyna swą przygodę z kucharzeniem, ale także jest miłośnikiem włoskich smakołyków. Przepisy nie są zbyt skomplikowane, więc początkujący mogą tutaj śmiało zaglądać. Przykładem jestem ja! Z Made in Italy potrafię przygotować wyśmienite posiłki :) 

                                                                                   

Znalezione obrazy dla zapytania made in italy książka

Tytuł: Made in Italy
Autor: Marino Marini, Davide Oldani
Wydawnictwo: Jedność
Oprawa: twarda
Liczba stron: 256
Cena okładkowa: 36 zł

Znalezione obrazy dla zapytania jedność wydawnictwo

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz