środa, 23 maja 2018

Ostatni Namsara - Kristen Ciccarelli

Przekonanie mnie do lektury książki z gatunku fantasty, nigdy nie było trudne. Wystarczy mi intrygujący opis, czy rekomendacja innych blogerów, a także ciekawa okładka i już jestem kupiona ;) Tak było w przypadku książki Ostatni Namsara. Kiedy tylko dostrzegłam ją w zapowiedziach wydawnictwa IUVI wiedziałam, że powieść muszę przeczytać i to szybko. I nawet jeśli sterta innych pozycji literackich czekałaby na ogarnięcie, za taką nowość zabieram się w tempie natychmiastowym. Dziś piszę dla was recenzję dzieła Kristen Ciccarelli z uśmiechem na ustach. Ostatni Namsara to naprawdę rewelacyjna lektura. 


 Na początku był Namsara. Była też i Iskari. Pierwszy wzbudzał tylko dobro i miłość, natomiast druga śmierć i trwogę. Takie legendy słyszała jako dziecko Asha, córka króla Firgaardu. Chłonęła je niczym gąbka, z zapartym tchem łowiła każde słowo płynące z tych opowieści. Potem sama stała się pogromcą smoków, kolejną iskari. Dziewczyna jest twarda, nieustępliwa i nie boi się niczego. No chyba, że małżeństwa z komendantem, który zna naturę naszej bohaterki. Pewnego dnia Asha otrzymuje szansę... Nie będzie musiała wychodzić za komendanta, jeśli wykona zadanie. Musi pokonać najpotężniejszego smoka w królestwie, a ma na to tylko siedem dni. Czy da radę? 

Jestem zakochana na zabój, urzeczona i uwiedziona okładką książki. Według mnie wygląda genialnie, a identyczne zdanie na temat obwoluty, ma wiele moich znajomych. Trzeba przyznać, że książki wydawnictwa IUVI są tak dopracowane technicznie, że dosłownie nie ma się do czego przyczepić. W tym przypadku osiągnęli mistrzostwo. Pozycja wygląda na półce idealnie. Aż chce się czytać ;) Oczywiście poza okładką mamy także wartościową treść. Ostatni Namsara otwiera cykl Iskari. To tom pierwszy, więc już przebieram nóżkami z niecierpliwości i czekam na zapowiedź kolejnej części. Czy było warto? Tak, tak i jeszcze raz tak! Jestem fanką fantastyki, więc od nowej książki wymagam efektu "wow", a coś takiego tutaj otrzymałam. 

W książce mamy narrację trzecioosobową, więc możemy spojrzeć na całą sytuację z dystansem, bez idealizowania konkretnych osobowości. To lubię, a jeszcze bardziej właśnie w powieściach typu fantasy. Autorka posługuje się językiem prostym. Jest w stanie zaciekawić czytelnika już od pierwszych stron, zgrabnie tworzy akcję. Moim zdaniem miała ciekawy, oryginalny pomysł na niniejszą opowieść, chociaż w wielu książkach przewijają się smoki, królowie, miłość itp. Jednak w powieści Ostatni Namsara wszystko to zaprezentowano w całkiem inny sposób. Nie miałam i nadal nie mam bladego pojęcia jak zakończy się przedstawiona tutaj historia. Autorka pozostawiła jeszcze sporo zagadek i tajemnic, więc jestem przekonana, że drugi tom też wciągnie mnie na całego.

Jeśli chodzi o bohaterów, to główna, czyli Asha jakoś niespecjalnie trafiła do mojego serducha. Ma być niby twarda i nieustępliwa, siać postrach i zniszczenie, a tak naprawdę zachowuje się raczej mało groźnie ;) Wątek miłosny też niespecjalnie mnie porwał, więc mam ogromną nadzieję na to, że w tomie drugim wszystko zostanie rozwinięte nieco lepiej. Podsumowując, książka Ostatni Namsara pomimo tych maleńkich niedociągnięć, przypadła mi do gustu i mogę wam ją polecić z czystym sumieniem. Jeśli lubicie takie bajkowe opowieści, chcecie chociaż na chwilę oderwać się od codzienności, nowość od wydawnictwa IUVI, będzie w tym przypadku idealną propozycją. 

                                                                                             

 Znalezione obrazy dla zapytania ostatni namsara

Tytuł: Ostatni Namsara
Cykl/Seria: Iskari #1
Autor: Kristen Ciccarelli
Wydawnictwo: IUVI
Oprawa: miękka ze skrzydełkami
Liczba stron: 416
Cena okładkowa: 34.90 zł
Premiera: 09.05.2018


Znalezione obrazy dla zapytania iuvi

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz