poniedziałek, 14 maja 2018

Wyklucie - Ezekiel Boone

Nie oglądam horrorów, bo się zwyczajnie ich boję. Kiedy tylko widzę w telewizji, że film tego typu akurat jest emitowany, w tempie natychmiastowym zmieniam kanał. I chociażbym musiała wstać z łóżka i przynieść pilot ;) Straszny ze mnie cykor, prawda? Nawet niepozorne horrory w postaci książek, są w mojej biblioteczce czymś niespotykanym. Dlaczego więc sięgnęłam po Wyklucie, powieść, która uzyskała status horroru? Za wszystkim stoją pozytywne opinię innych czytelników i ciekawa zapowiedź na stronie wydawnictwa. Najwyżej nie będę czytała książki późnym wieczorem - tak pomyślałam. 


Już od pierwszych stron książki, zostajemy porwani w wir wydarzeń. W peruwiańskiej dżungli, grupa amerykańskich turystów, zostaje zaatakowana przez czarną masę, która spokojnie mogłaby pochłonąć dorosłego człowieka. Upływa niewiele czasu i kolejne, niepokojące znalezisko mrozi krew w żyłach. Tym razem między innymi agenta specjalnego FBI, który badając tajemniczą katastrofę samolotu w Minneapolis, odkrywa coś masakrycznego... W tym samym czasie w Indiach, sejsmografy szaleją! Dlaczego? Do wyjaśnienia tych nieprawidłowości zostaje wysłana grupa naukowców, która nigdy nie zapomni tego, co zobaczyła na miejscu. Mało tego, niewielkie, chińskie miasteczko, zostaje potraktowane bombą atomową. Niby przypadkowo, ale czy naprawdę? Natomiast do Waszyngtonu dociera zagadkowa paczka z Peru, która mieści w sobie kokon. Jego wiek datowany jest na dziesięć tysięcy lat. O co w tym wszystkim chodzi? Możecie być pewni tylko jednego, że to dopiero początek!

No więc mam już za sobą Wyklucie, którego na samym początku bardzo, ale to bardzo się obawiałam. Teraz mogę stwierdzić z całą pewnością, że nie taki diabeł straszny... Wyklucie było dla mnie raczej mocniejszym thrillerem, a nie horrorem z prawdziwego zdarzenia. Niemniej, dzieła nie czytałabym w nocy ;) Jeśli panicznie boicie się pająków, cierpicie na arachnofobię, to oczywiście o lekturze Wyklucia nie ma nawet mowy. Jednak jeśli czujecie przesyt obyczajówkami, czy książkami dla młodzieży, ta propozycja będzie idealnym rozwiązaniem. Odpoczniecie, troszkę się poboicie, a i może jakiś koszmarek w nocy się pojawi. Żarcik ;)
Styl autora jest bardzo przyjemny, coś na podobieństwo Kinga. Akcja ma zmienne tempo, chociaż tych spokojnych momentów znaleźć można dosłownie kilka. Zdecydowanie, podczas czytania Wyklucia, nie ma czasu na nudę i głośne ziewanie. W książce wyczuwałam cały czas to napięcie i delikatną grozę, która towarzyszy bohaterom. Cieszę się niesamowicie, że żyję w innym klimacie i gigantyczne pająki jeszcze mi nie zagrażają. Gdyby takie szkaradzieństwa pełzały po podłodze i wyglądały spod łóżka, chyba szybko bym oszalała.  

Wyklucie to pierwszy tom serii, więc autor skupił się na dokładnym wprowadzeniu czytelnika w cały cykl. Aczkolwiek zrobił to znakomicie i co tu dużo ukrywać, przestraszył niejednego odbiorcę. Jego pająki są niesamowicie mądre, podstępne i baaardzo głodne. Różne od pająków, które znamy. Jeśli w tej części tak to wszystko wyglądało, to chyba kolejny tom będę musiała czytać w towarzystwie! Na brak makabrycznych sen w Wykluciu nie będziecie narzekać. Czasem miałam dość, ale mój upór ciągle wygrywał i nie pozwalał na rezygnację z lektury. Ryzyko się opłaciło, bo Wyklucie czytało mi się naprawdę dobrze. Ja to jednak jestem dziwna. Raz się boję, a raz mam ogromną ochotę na poznawanie takich książek... 

Jeśli chodzi o bohaterów, to jest tu ich cała masa. Może trochę za dużo, bo można się w tym wszystkim pogubić. Mnóstwo postaci drugoplanowych, mniej ważnych, przytłacza nieco te, które dla powieści mają istotne znaczenie. I tak jeden rozdział dotyczy zwykłego mieszkańca Wysp Brytyjskich, a drugi już pani prezydent USA. Trzeba się pilnować, by nie zgubić sensu powieści. Mam nadzieję, że w drugim tomie autor zrezygnuje z takiego nagromadzenia bohaterów. To nie wpływa pozytywnie na odbiór powieści, przynajmniej w moim przypadku. A tak w ramach podsumowania, Wyklucie mogę wam jednak polecić. To oryginalna pozycja literacka, niekoniecznie dla czytelników o słabych nerwach. 

                                                                                           

 Znalezione obrazy dla zapytania wyklucie - ezekiel boone

Tytuł: Wyklucie
Cykl/Seria: The Hatching #1
Autor: Ezekiel Boone
Wydawnictwo: Insignis
Oprawa: miękka ze skrzydełkami
Liczba stron: 344
Cena okładkowa: 34.99 zł
Premiera: 09.05.2018

Za egzemplarz dziękuję agencji AiM Media

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz