środa, 2 maja 2018

Dieta 5:2. 150 prostych przepisów na posiłki poniżej 300 kcal, które pozwolą Ci schudnąć - Samantha Logan

Aktualnie nie jestem na diecie, ani też nie zamierzam w najbliższym czasie się na jakąś zdecydować. Niemniej, ważne jest dla mnie zdrowe odżywianie. Nie będę też ukrywała, iż od czasu do czasu sięgnę po jakiegoś hamburgera, czy w kiepski, pochmurny dzień, wcisnę w siebie pół tabliczki czekolady. Jesteśmy przecież tylko ludźmi i na drobne grzeszki możemy sobie pozwolić. Jednak najważniejszy w tym wszystkim jest umiar.


Książka Samanthy Logan zaciekawiła mnie tytułem i oczywiście swą zawartością. Mamy tutaj aż 150 przepisów, czyli jest z czego wybierać i co próbować. Niestety pozycja literacka nie zawiera żadnych zdjęć. Przydałoby się chociaż kilka, by odrobinę ubarwić książkę i przyciągnąć wzrokowców. Ja przez brak fotek nie zrezygnowałam z bliższego poznawania dzieła. Ot, najwyżej przekonam się jak coś wygląda dopiero po przygotowaniu ;) Jednak dla przykładu, moja mama nie lubi książek z przepisami, gdzie żadnego zdjęcia potrawy nie odnajdziemy. Cóż, są gusta i guściki, a ja już nie przedłużając, nie czepiam się takich szczegółów.

Autorka zdecydowała się stworzyć książkę, gdy przez kilka lat zmagała się z nadprogramowymi kilogramami, które pozostały jej po ciąży. Metodą prób i błędów osiągnęła sukces. Schudła aż 14 kilogramów i oczywiście napisała książkę. Dieta 5:2 jest prosta do zrozumienia, a czy taka sama do zaakceptowania? Cóż, ja do wszystkich diet podchodzę sceptycznie, więc ode mnie wiele się nie dowiecie. W diecie 5:2 przez pięć dni jemy to, co zawsze, a przez dwa ograniczamy liczbę kalorii. Dla kobiet jest to 500, a dla facetów 600. Wszystko jasne? Warto dobrze zapoznać się ze wstępem książki Samanthy Logan, gdzie wszystko zostało dokładnie wyjaśnione. 

A co znajdziemy w niniejszym egzemplarzu? Ogrom pomysłów na śniadania, koktajle, sałatki, zupy, mięsa, dodatki, propozycje dla wegetarian i zdrowe przekąski. Myślę, że z takiej różnorodności przepisów, każdy z nas wybierze coś dla siebie. Nie mówię, iż wszystko nam podpasuje, aczkolwiek można się czymś zainspirować, zrobić po swojemu, dorzucić coś od siebie itp. Co bardzo mnie ucieszyło, pod każdym przepisem otrzymujemy również tabelkę z wartością odżywczą danego dania. Dla liczących kalorie to super sprawa!

Jeśli chodzi o mnie, to bardzo zainteresowały mnie przepisy na zupy i zdrowe przekąski. Chyba z tej grupy przetestowałam najwięcej receptur. Ale tak jak wspominałam, nawet jeśli nie jesteście na diecie, a lubicie się zdrowo odżywiać, z książki autorstwa Samanthy Logan, wybierzecie coś odpowiedniego dla swojej osoby. Polecam wam również przepisy na koktajle, które są ostatnio bardzo modne i chętnie przygotowywane. Z taką pozycją literacką, przy odrobinie chęci, przygotujecie sobie pyszny i pełnowartościowy posiłek np. do pracy. A czy sama dieta faktycznie działa? Cóż, mnie o to nie pytajcie ;)

                                                                              

 Znalezione obrazy dla zapytania dieta 5:2 logan

Autor: Samantha Logan
Oprawa: miękka
Liczba stron: 184
Cena okładkowa: 32.90 zł
Premiera: 18.03.2015 

 http://sensus.pl

1 komentarz:

  1. Zamiast trzymać się kurczowo planu diety, żeby zachować szczupłą sylwetkę i świetną formę, dowiedz się po prostu, co i jak często możesz jeść. Na stronie https://ingrandire-il-pene.com/una-dieta-efficace-di-perdita-di-peso-per-un-uomo-reale/ znajdziecie wiele porad w kwestii diety.

    OdpowiedzUsuń