środa, 16 maja 2018

Opuszczone miasto - Ben H. Winters [premierowo]

Chyba w październiku ubiegłego roku, miałam okazję poznać Ostatniego policjanta, książkę autorstwa Bena H. Wintersa, która została uhonorowana nagrodą im. Edgara Allana Poe w kategorii najlepszy kryminał 2013. Jakież wielkie było moje szczęście w momencie, gdy tom drugi cyklu, czyli Opuszczone miasto, trafił wreszcie w moje ręce. Mało tego, na długo przed oficjalną premierą powieści, więc radość sięgnęła zenitu. W dniu dzisiejszym, na półkach w księgarniach, możecie już szukać Opuszczone miasto. Zanim jednak wybierzecie się na książkowe zakupy, zapoznajcie się z moją recenzją nowości od wydawnictwa RM. 


To, co działo się w tomie pierwszym, było tylko początkiem tragicznych wydarzeń. Teraz do zagłady zostało tylko 77 dni. Asteroida zwana Mają zmierza w kierunku naszej planety. Ludzie są przerażeni, nie potrafią skupić się na wykonywaniu normalnych, codziennych czynności. Mają gdzieś pracę, czy pomoc drugiemu człowiekowi. Chcą jak najlepiej wykorzystać te ostatnie dni życia. Jedyną osobą, która jest prawdziwą oazą spokoju i zachowuje się normalnie, jest Henry Palace. Ostatni policjant dalej stoi na straży porządku. Stara się rozwiązywać kolejne sprawy, które nie mogą czekać. 
Tym razem Henry próbuje odnaleźć męża swojej znajomej. Niby strasznie upartej i wszechwiedzącej, lecz Palace nie może jej odmówić. Zaginięcie Bretta Cavatone'a wydaje się być niesłychanie tajemnicze. Wraz z biegiem czasu sprawa komplikuje się coraz bardziej. Czy tym razem ostatni policjant da radę? Czy zaginiony się odnajdzie? 

Ja wiedziałam, a nawet byłam przekonana, że drugi tom cyklu będzie równie ciekawy i wciągający. Fani kryminałów nie powinni mieć powodów do narzekań i kręcenia nosem. Opuszczone miasto trzyma wysoki poziom. Mogłabym nawet stwierdzić, że delikatnie przebija pierwszą część, gdzie autor po prostu musiał nas jakoś wprowadzić w całą historię. Tutaj akcja dosłownie gna, a my zachłannie poznajemy kolejne strony powieści. Opuszczone miasto przykuło mnie do fotela. I chociaż nie jestem fanką kryminałów, z ogromnym zainteresowaniem, które rosło i rosło, przerzucałam kartki w celu poznania zakończenia. 
Narracja dalej jest pierwszoosobowa, więc nie ma żadnych problemów z odbiorem lektury. Wszystko stopniowo staje się jasne i przejrzyste. Opuszczone miasto nie należy do książek przewidywalnych. Praktycznie do samego końca nie wiedziałam, jak zakończy się cała historia. 

W tomie drugim obserwujemy poczynania Henry'ego Palace, którego bardzo polubiłam już wtedy, gdy czytałam Ostatniego policjanta. Teraz Ben H. Winters pokusił się o dokładniejsze rozwinięcie głównej osobowości i jego siostry. Pojawiają się oczywiście kolejni bohaterowie, którym nie mam nic do zarzucenia. Spełniają swoją rolę, świetnie budują całą powieść. Jeśli chodzi o wątek kryminalny, to tym razem nie jest on mocno wyeksponowany. Autor skupia się raczej na zobrazowaniu nam zachowań ludzi, którzy czekają na nieuchronną katastrofę... Opuszczone miasto pokazuje nam jak zmienia się człowiek w obliczu zagłady. Tego nie znajdziecie w żadnym innym kryminale. Dlatego dzieło Bena H. Wintersa należy do wyjątkowych. 

Opuszczone miasto, to umiejętnie napisana książka, która przypadnie do gustu chyba każdemu dorosłemu czytelnikowi. I nawet jeśli za kryminałami nie przepadacie, niniejszy egzemplarz przeczytacie z przyjemnością. Oczywiście najpierw poznajcie tom pierwszy, czyli Ostatniego policjanta. Tylko w ten sposób zrozumiecie dokładnie to, co zostało zawarte w tomie drugim. Ja swoje egzemplarze już podrzuciłam koleżance, która takie książki dosłownie ubóstwia. Myślę, że będzie zadowolona :)

                                                                                 

Znalezione obrazy dla zapytania opuszczone miasto ben h. winters

Cykl/Seria: Ostatni policjant #2
Autor: Ben H. Winters
Wydawnictwo: RM
Oprawa: miękka
Liczba stron: 360
Cena okładkowa: 34.99 zł
Premiera: 16.05.2018


Znalezione obrazy dla zapytania rm wydawnictwo

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz