niedziela, 17 czerwca 2018

Tryjon - Melissa Darwood

Historia opowiadająca o życiu po śmierci? Tego jeszcze u mnie nie było. Możecie więc nie być zaskoczeni, że za książkę o tajemniczym tytule Tryjon, zabrałam się bez żadnych oporów. Melissa Darwood jest autorką innych, naprawdę chwalonych powieści, które ja oczywiście nie miałam okazji przeczytać. Muszę nadrobić zaległości - koniecznie! A jak sytuacja wyglądała u mnie w przypadku nowej książki autorki? Tryjon wciągnął mnie niesamowicie. W sumie spodziewałam się, że taka historia przypadnie mi do gustu. Co oznacza Tryjon? Czy opowieści o życiu po śmierci jest tutaj dużo, czy to tylko taki myk, który ma przyciągnąć czytelnika? Zaraz wszystkiego się dowiecie. 


Mila to młoda dziewczyna, która nie wyróżnia się zupełnie niczym w gronie rówieśników. Jednak to tylko pozory, bo Mila jest inna niż reszta ludzi. Dziewczyna często traci świadomość, a gdy już się obudzi, nie wie zupełnie jak trafiła do nowego miejsca. Pewnego dnia budzi się w... Tryjonie. Okazuje się, że umarła i po śmierci znalazła się właśnie tutaj. Powodem jej obecności w Tryjonie, jest zbrodnia za którą stoi ona. Sama popełniła samobójstwo. Dlaczego zabiła? W jaki sposób? I skąd te zaniki pamięci? Pytania mnożą się, a Mila musi znaleźć na nie odpowiedź.

Melissa Darwood to polska pisarka, która ukrywa się pod pseudonimem. Nawet nie wiedziałam, dopiero później doczytałam o co biega ;) Przeczytałam również sporo pozytywnych opinii na temat pozostałych dzieł Darwood, więc do lektury Tryjonu, podeszłam z pewnym spokojem. Ja, jak chyba już wiecie, kocham książki młodzieżowe, a ta do takich należy. Po serii kryminałów, miałam ochotę na coś lżejszego, ale równie angażującego, wciągającego i trzymającego w napięciu. Tryjon właśnie taki jest... Ta powieść ma w sobie jakąś ogromną magię, która na maksa przyciąga czytelnika. Nie potrafiłam przestać czytać książki, dopóki nie poznałam jej zakończenia. 

Jestem zachwycona światem, który wykreowała Melissa Darwood. Tryjon - miejsce do którego Mila trafiła po śmierci, mnie osobiście nieco przerażało, ale i niesamowicie fascynowało. Wiele książek o podobnej tematyce już było, jednak problem dotyczący życia po śmierci, przedstawiony w sposób zrozumiały dla młodego odbiorcy, jest raczej mało spotykany. Tutaj autorka pokazała nam, że dysponuje świetnie rozwiniętą wyobraźnią. Wszystko zostało przemyślane, dopieszczone, dopracowane w stu procentach. Tryjonowi niczego nie brakuje... Są pewne zasady, mieszkańcy, a nasza bohaterka musi stawić czoła nowym problemom. Jak na powieść w stylu young adult, w Tryjonie pojawia się wątek miłosny. Jest on jednak ujęty w sposób akuratny, pozbawiony niezdrowej słodyczy, nie wpychany do całej akcji zupełnie na siłę. Jesteśmy świadkami rodzącego się uczucia pomiędzy Milą i Pretorem. Związek nie należy jednak do idealnych, a zmierza w dość nieoczekiwanym kierunku. Na brak emocji nie można narzekać!

Tryjon to książka, którą dosłownie się pochłania. Nie mogłam wyjść z podziwu, jak ta historia mnie wciągnęła. Autorka porusza tutaj istotne, aktualne problemy, z którymi zmagają się ludzie młodzi, ale nie tylko. Ja, osoba dorosła, odnalazłam się w całej opowieści, nie wyczekiwałam z utęsknieniem końca, ponieważ bardzo chciałam, by lektura miała o wiele więcej stron. Świetny odbiór powieści ułatwia lekki, przyjemny język, którym posługuje się Melissa Darwood. Teraz pozostaje mi tylko poznanie kolejnych książek autorki, które mam nadzieję, są równie ciekawe jak Tryjon.  

                                                                                         

Znalezione obrazy dla zapytania tryjon

Tytuł: Tryjon
Autor: Melissa Darwood
Wydawnictwo: SQN
Oprawa: miękka ze skrzydełkami
Liczba stron: 304
Cena okładkowa: 34.90 zł
Premiera: 18.04.2018

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz