czwartek, 21 czerwca 2018

Srebrna dziewczyna - Leslie Pietrzyk

Wiecie co? Miałam potwornego stresa przed lekturą tej książki. Tak, wierzcie mi, bo naprawdę tak było. Przeczytałam sporo negatywnych opinii na temat Srebrnej dziewczyny i chyba bałam się przeżyć rozczarowania tą nowością. Ja lubię sięgać po powieści, które dosłownie przed chwilką pojawiły się na rynku wydawniczym, lubię również książki debiutantów, ale tutaj odczuwałam jakiś wewnętrzny niepokój. Spora grupa blogerek oceniała Srebrną dziewczynę jako dziwną, specyficzną lekturę. Jednak moja wrodzona ciekawość zwyciężyła. Jaka według mnie jest książka Leslie Pietrzyk? Czy było warto?


Bohaterka książki Leslie Pietrzyk, do samego końca pozostaje bezimienna. To czasem mnie wkurzało, a jednocześnie niesamowicie fascynowało i ciekawiło. Dziewczyna przyjechała do miasta na studia z totalnie zapyziałej dziury. Ma ogromne nadzieje na zmianę obecnej sytuacji, lecz nic nie jest tak proste, jakby się mogło wydawać. Nasza bohaterka to skryta, mało atrakcyjna osóbka, która zaprzyjaźnia się z przebojową, bogatą i uroczą Jess. Niestety, ta relacja staje się raczej toksyczna, a nie budowana na szczerej przyjaźni. Wraz z biegiem czasu, na jaw wychodzą tajemnicę z przeszłości głównej bohaterki. O co w tym wszystkim chodzi i dlaczego książka zaczyna się... od środka - tego dowiecie się z lektury Srebrnej dziewczyny

No, tego to ja się nie spodziewałam. Liczyłam na zwykłą książkę dla troszkę starszej młodzieży, a nie na taką powieść, która ma do tego jeszcze coś z porządnego thrillera psychologicznego. Srebrna dziewczyna nie jest przewidywalna. Leslie Pietrzyk zafundowała mi ostrą jazdę - bez trzymanki. Jej książka jest dziwna, oryginalna, a jednocześnie mocno zaskakująca i trzymająca w napięciu, aż do ostatniej strony. Nie miałam bladego pojęcia, jak zakończy się ta historia. Nigdy wcześniej nie spotkałam się z książką, której akcja jest przedstawiona od środka. Dopiero później, gdzieś w połowie, poznajemy początek całej historii, co Srebrnej dziewczynie nadaje dodatkowego pazura. Pogmatwana chronologia robi tutaj niezłe wrażenie, przynajmniej na mnie.

Powieść skierowana jest w stronę pełnoletnich, dorosłych czytelników i trzeba to wziąć pod uwagę. To nie lekka, przyjemna historyjka dla młodszych odbiorców. Mamy tutaj do czynienia z trudną, dziwaczną bohaterką i dorosłymi problemami. Osobiście dziewczyna strasznie mnie denerwowała. Nie potrafiłam zrozumieć jej zachowania, notorycznego pożyczania pieniędzy i życia, tylko w celu przeżycia, a nie osiągnięcia czegoś więcej. Czasem jej współczułam, ale tylko czasem. W większości miałam ochotę mocno potrząsnąć główną bohaterką... Nie, ta postać z pewnością nigdy nie znajdzie się w grupie moich ulubieńców. Chociaż, gdyby nie ona, Srebrna dziewczyna byłaby zbyt normalną książką :) 

Jeśli macie ochotę na totalnie pokręconą historię, to powieść Leslie Pietrzyk musicie poznać. Nie jest to coś wyjątkowego, jednak ja przy tej lekturze bardzo się nie męczyłam. Może na początku było trudno, ale potem jakoś poszło. Warto być otwartym na nowości, chociaż inni mówią "nie"! Ja swojej decyzji nie żałuję i bardzo się cieszę, że miałam okazję poznać coś tak oryginalnego.
                                                                                          

Znalezione obrazy dla zapytania srebrna dziewczyna pietrzyk

Tytuł: Srebrna dziewczyna
Autor: Leslie Pietrzyk
Wydawnictwo: IUVI
Oprawa: miękka ze skrzydełkami
Liczba stron: 304
Cena okładkowa: 34.90 zł
Premiera: 06.06.2018
Znalezione obrazy dla zapytania iuvi

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz