piątek, 22 czerwca 2018

Jak wytresować smoka (1,2) - Cressida Cowell

Dziś postanowiłam zrecenzować dwie książeczki jednocześnie. Rzadko decyduje się na wpisy tego typu, ale niniejsze egzemplarze są ze sobą zbyt mocno związane, by trzeba było je rozdzielać. Tytuł książek z pewnością już wiele wam mówi. Sama nie byłam zbyt zaskoczona taką nowością, ponieważ ekranizację filmową widziałam i byłam nią zachwycona. Mowa oczywiście o słynnym Jak wytresować smoka. Dziś jednak nie będę wam opowiadała o filmie, a o dwóch książkach autorstwa Cressidy Cowell. Myślałam, że pozycje literackie będą się pokrywały w sposób identyczny z tym, co ujrzałam na szklanym ekranie. Akurat! Takiej niespodzianki, bardzo udanej, to ja się nie spodziewałam. 


Głównym bohaterem jest nastoletni Halibut Straszliwa Czkawka Trzeci, syn wodza wikingów. Chłopak, jak na szlachetnie urodzonego przystało, powinien wyróżniać się niesamowitą siłą, roztropnością. Powinien dokonać czegoś, co dałoby mu sławę i tytuł bohatera. Cóż, Halibut Straszliwa Czkawka Trzeci, nie wyróżnia się zupełnie niczym... Jakoś niespecjalnie garnie się do wykonania zadania, które wykonać powinien. Czkawka, jak każdy początkujący wiking, musi stanąć oko w oko z groźnym smokiem. Jak poradzi sobie z tym zadaniem? Na kartach książek spotkacie także Oseska... smoka bez zębów. Ale to nie jedyne atrakcje, jakie czekają was w obydwóch tomach serii Jak wytresować smoka. Zapowiada się interesująco. 

Tak jak wspominałam wam na samym początku, byłam święcie przekonana, że film pokryje się z tym, co przeczytam w książce. Historia wykreowana przez Cressidę Cowell różni się i to znacznie od tego, co mogliście ujrzeć w kinie. Jednak całość ma ten sam klimat i ten sam sens. Chodzi oczywiście o przyjaźń, ale taką prawdziwą, na śmierć i życie. Stworzenie odpowiedniej relacji pomiędzy wikingiem, a smokiem, jest oczywiście trudne. Jednak nasz bohater stopniowo nawiązuje nić porozumienia z małym, ale jakże uroczym smokiem. Obydwaj są nieco inni niż reszta, aczkolwiek w głębi ducha pozostają dobrymi istotami. 

Obydwie książki przypadną do gustu młodemu odbiorcy, ale i starsi z największą przyjemnością poznają przygody nieco fajtłapowatego, młodego wikinga Czkawki i jego smoka Oseska. To dwa pierwsze tomy cyklu na które składa się aż dwanaście książeczek, więc jest co czytać. Wydawnictwo Znak zadbało o bardzo ładne wydanie Jak wytresować smoka, które za sprawą błyszczącej okładki i ilustracji wewnątrz, przyciągnie do siebie wielu czytelników. Sama, na tak uroczą pozycję literacką, zwróciłabym uwagę w księgarni lub bibliotece. Nie pozostaje mi nic innego, jak zachęcić was do lektury obydwóch tomów z nadzieją, że przypadną wam do gustu. 

                                                                                                

Znalezione obrazy dla zapytania jak wytresować smoka cressida cowell

 Znalezione obrazy dla zapytania jak wytresować smoka cressida cowell

Tytuł: Jak wytresować smoka #1 i #2
Autor: Cressida Cowell
Wydawnictwo: Znak Emotikon
Oprawa: miękka
Liczba stron: 224
Cena okładkowa: 34.90 zł
Premiera: 04.06.2018

Znalezione obrazy dla zapytania znak emotikon

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz