poniedziałek, 4 czerwca 2018

99 dni lata - Katie Cotugno [przedpremierowo]

Pogodę za oknami mamy iście wakacyjną. Jednak na czas laby, ale także na lato musimy jeszcze troszkę poczekać. Ja o takiej porze roku, najchętniej sięgam po lekkie, przyjemne książki, które zbytnio mnie nie zmęczą, a odpowiednio odprężą, no i oczywiście zaciekawią na całego. Ostatnio przeczytałam kolejną młodzieżówkę od wydawnictwa Feeria Young o której dziś chciałam wam troszkę opowiedzieć. To będzie idealna propozycja na wakacyjne czytanie. Nie ma nic lepszego od dobrej książki i szklanki mrożonej kawy :) 


Molly Barlow jest zwyczajną nastolatką, która lubi spędzać czas z rodzeństwem Donnelly. Patrick, Gabe i Julia, traktują ją jak członka rodziny, ale do czasu... Pewnego dnia Molly odkrywa, że pomiędzy nią, a Patrickiem jest coś więcej. Tak, to miłość! Niestety związek nie trwa zbyt długo, wszystko zaczyna się psuć i w konsekwencji, Molly postanawia wdać się w romans z Gabe'em. I w tym przypadku uczucie nie było zbyt trwałe, także Molly i starszy Donnelly, woleliby o wszystkim zapomnieć. Akurat! Nasza bohaterka postępuję nierozważnie, bo opowiada całą historię swojej mamie. Ta jest pisarką i na podstawie usłyszanej opowieści córki piszę książkę, która staje się bestsellerem. Tajemnica wychodzi na jaw, a Molly jest zmuszona uciekać ze swojego miasta. Zmienia szkołę, lecz na czas wakacji powraca do domu. 99 dni lata będą dla niej prawdziwym koszmarem. Teraz w Star Lake nie ma bratniej duszy z którą mogłaby wyjść i pogadać. Tylko Gabe wyciąga do Molly pomocną dłoń. I kiedy wszystko powoli zaczyna się układać, do miasta przybywa Patrick... 

Nie zaskoczę was pewnie, nawet w stopniu minimalnym jeśli napiszę, że 99 dni lata, to książka dla młodzieży. Już sama okładka możne nam co nie co zdradzić, naprowadzić na pewien trop. Mnie akurat obwoluta powieści Katie Cotugno przypadła do gustu, ponieważ jest taka urocza, wakacyjna i właśnie charakterystyczna dla książek skierowanych w stronę młodych odbiorców. Zapewniam was, że wnętrze lektury też jest bardzo atrakcyjne. Niby nie powinno się oceniać książki po okładce, a jednak zupełnie nieświadomie tak robimy. Ja wcale nie odbiegam od tej grupy czytelników i też się tego nie wstydzę. 

Nie byłabym sobą, gdybym nie spróbowała zaprzyjaźnić się z główną bohaterką. Jak sami doskonale z własnego doświadczenia wiecie, różnie to z tymi postaciami książkowymi bywa. Jedne działają nam na nerwy już od samego początku, natomiast inne zapadają w pamięć na długi czas. Do której grupy mogłabym zaliczyć Molly Barlow? Bardzo ciężko jest mi jednoznacznie to określić. Czasami dziewczyna okropnie mnie denerwowała. Zachowywała się niczym rozkapryszone, małe dziecko, któremu wszystko wolno i wszystko się należy. Wodziła dwóch chłopaków za nos. Kochała ich i nie potrafiła wybrać, lecz pewne granice też gdzieś są i też Molly powinna je sobie postawić. Ja sama miałam swojego faworyta. A czy był nim Patrick, czy może Gabe? Na to pytanie wam nie odpowiem i niech to będzie moja słodka tajemnica. Płeć męska została w tej historii ciekawie zaprezentowana :) 

Jeśli chodzi o zakończenie, to nie wbiło mnie w fotel, spodziewałam się, że tak się stanie, ale końcówka przypadła mi do gustu i nie mam co grymasić. Styl autorki również bez zarzutu, 99 dni lata czytało mi się znakomicie, bez cienia znużenia. Akcja należy do wartkich, opisy nie są zbyt długie, nudzące i odstraszające młodych czytelników. Co do wątku miłosnego, to też nie został on przesłodzony, upychany na siłę, a zręcznie wpleciony w całą fabułę powieści. 99 dni lata to przyjemna, odprężająca lektura, która stanie się odskocznią od waszych codziennych trosk i zmartwień. Jeśli lubicie młodzieżówki, szukacie na lato czegoś lekkiego, to gorąco polecam wam właśnie niniejszą nowość od wydawnictwa Feeria Young. Potem dajcie znać, czy się podobało :)

                                                                                    

Znalezione obrazy dla zapytania 99 dni lata

Tytuł: 99 dni lata
Autor: Katie Cotugno
Wydawnictwo: Feeria Young
Oprawa: miękka
Liczba stron: 420
Cena okładkowa: 37.90 zł
Premiera: 06.06.2018

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz