piątek, 15 czerwca 2018

Czas gniazdowania - Dorota Pasek

Jestem po lekturze kolejnego debiutu, który - troszkę się pochwalę, objęłam nawet patronatem! Z tymi debiutami, jak sami doskonale wiecie, bywa różnie. Do większej części, przynajmniej w moim przypadku, nie mogłam się przyczepić, ale też trafiały się totalne gnioty, mające niewiele wspólnego z dobrą, wciągającą lekturą. Ja nie jestem wymagającym czytelnikiem, jednak od autora, który dopiero rozpoczyna swą przygodę z piórem, oczekuję czegoś, co chociaż troszkę mnie zaskoczy. Czy tak było w przypadku książki Doroty Pasek? Czas gniazdowania bardzo mnie zaintrygował, więc nie miałam żadnych oporów przed sięgnięciem po taką nowość. 

Znalezione obrazy dla zapytania czas gniazdowania dorota pasek

Historia jakich wiele... Jest kobieta i mężczyzna. Nudnie? W tym przypadku nie ma mowy o pozbawionej sensu opowieści, która jest zbyt obojętna dla czytelnika. On, Grzegorz Soler, dorosły facet, który nie ma w życiu szczęścia. Powrót do domu, totalnie zmieni życie mężczyzny! Grzegorz, który przyłapał żonę na zdradzie myśli, że już nigdy się nie zakocha, że już nikomu nie będzie w stanie zaufać. Czy aby na pewno? Ona, to kobieta wykształcona, startująca w wyborach na dyrektora szkoły, troszkę marzycielka, troszkę zagubiona istotka w tym pogmatwanym świecie. Sara Leszczyńska boi się samotności, marzy jednak o prawdziwym, szczęśliwym związku. Ta dwójka, za sprawą przypadku, zamieszka pod jednym dachem. Czy staną się sobie bliscy? Czy zbudują coś więcej, czy poprzestaną tylko na przyjaźni?

Sporo książek obyczajowych miałam okazję poznać, sporo debiutantów już chwaliłam, ale pani Dorota Pasek stworzyła coś, co na długo pozostanie w mojej głowie. Dawno nie rozkoszowałam się tak wspaniale skonstruowaną opowieścią. Czas gniazdowania tak mnie wciągnął, że całość przeczytałam w jedną noc. Rankiem jeszcze rozmyślałam nad tym wszystkim, co autorka zawarła w swej powieści. Ja nie jestem jakąś wielką fanką książek obyczajowych, nie czytam ich non stop, ale jeśli już coś maksymalnie mnie zainteresuje, to będę to polecała innym. Tak jest właśnie w przypadku Czasu gniazdowania. Egzemplarz z pewnością powędruje do mojej znajomej, która przepada za takimi lekturami. 

Dorota Pasek ma lekkie pióro. Jej opisy miejsc akcji, samych wydarzeń i oczywiście bohaterów, pozwalają nam maksymalnie wczuć się w historię. Są bardzo plastyczne, realistyczne i dobrze nam znane... Lubicie takie prawdziwe historie? Nie lukrowane na siłę, nie koloryzowane na potrzebę podlizania się czytelnikowi. Dorota Pasek niczego nie stara się przed nami ukryć. W jej książce, jej bohaterowie, zmagają się z normalnymi problemami, które każdy z nas mógłby przecież napotkać na swojej drodze. Tutaj nie ma grama fantazji, czy niezdrowej magii. Jeśli chodzi o głównych bohaterów i tych, którzy pozostają na drugim planie, to nie mam im nic, zupełnie nic do zarzucenia. Zostali przedstawieni w sposób odpowiedni, bez usprawiedliwień, bez faworyzowania konkretnej osobistości. Są zwyczajni, a jednocześnie wyjątkowi i zapadający w pamięć. 

Ta książka jest niesamowita i bardzo, ale to bardzo się cieszę, że mogłam ją poznać. Jak na obyczajówkę naprawdę mocno wciąga, trzyma w napięciu aż do ostatniej strony, a jednocześnie tak wbija się w serce i rozum, że nie potrafię o niej szybko zapomnieć. Czas gniazdowania to piękna historia o poszukiwaniu swojej ostoi, szczęścia i zrozumienia. To obraz walki dwóch ludzi o coś, co w życiu jest chyba najważniejsze... o miłość. Gorąco polecam wam niniejszą nowość, która swą premierę miała w tym miesiącu. Z ogromnym zainteresowaniem będę śledziła dalsze dokonania Doroty Pasek. 

                                                                                      

Tytuł: Czas gniazdowania
Autor: Dorota Pasek
Wydawnictwo: ZYSK I S-KA
Oprawa: miękka ze skrzydełkami
Liczba stron: 336
Cena okładkowa: 34.90 zł
Premiera: 04.06.2018

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz