czwartek, 8 czerwca 2017

Wybrany

Znalezione obrazy dla zapytania wybrany urszula sowińska 

Tytuł: Wybrany
Autor: Urszula Sowińska
Wydawnictwo: W Punkt
Oprawa: miękka ze skrzydełkami
Liczba stron: 304
Cena okładkowa: 34.99 zł
Premiera: 17.01.2017

Mogę wam zdradzić, że tym razem zdecydowałam się na przeczytanie książki bez żadnych, ale to żadnych domysłów co do jej jakości. Nie znałam kompletnie twórczości autorki, ani nawet wydawnictwa, które było odpowiedzialne za to wydanie. Jednak jakaś tajemnicza siła podpowiedziała mi, że warto. Wybrany zagościł więc w mojej biblioteczce i zaraz po otrzymaniu egzemplarza, zabrałam się za nową lekturę. Może z niewielkim powątpiewaniem... Z takimi nowościami bywa różnie.

Okładka nie zdradza nam wiele. Jest jednak utrzymana w ciemnych barwach, co nadaje całości nieco mroczny klimat. Fragment zamieszczony na "skrzydełku", zaciekawił mnie na całego, ale też nie wyjaśnił żadnej skrywanej we wnętrzu tajemnicy. Czy tak przygotowana powieść okazała się być dla mnie odpowiednia? Jak najbardziej! 

Młodzi ludzie, kończąc studia, na samym początku są pełni zapału. Spodziewają się, że otrzymają dobrze płatną pracę, najlepiej zgodną z wykształceniem. Niestety rzeczywistość bywa zupełnie inna. Staszek, bohater książki Wybrany, po ukończeniu studiów pracuje w supermarkecie. Z pewnością nie jest to praca marzeń, bo mając dyplom w kieszeni, spodziewał się lepszej posady. Nie ma jednak zamiaru wracać do rodzinnej miejscowości z niczym. Mężczyzna postanawia coś ze sobą zrobić. Posunie się do czynu, który pozwoli mu zrealizować marzenia o lepszym życiu. Co z tego wyniknie? Na co może się zdecydować człowiek, w celu wypełnienia kieszeni odpowiednią ilością pieniędzy? 

Wybrany to powieść specyficzna. Wpisuje się w obecne realia idealnie. Nie ma tutaj niczego wymyślnego. W książce drzemie prawda i dlatego całość odbieram z tak ogromnymi emocjami. Nie raz i nie dwa otwierałam oczy ze szczerego zdumienia. Na samym początku wszystko toczy się powolutku, by następnie, gdzieś tak w środku powieści, przyspieszyć do maksimum. Zakończenie mnie zaskoczyło i dosłownie wbiło w fotel. Takiego rozwiązania sytuacji, to ja się nie spodziewałam.
Książka zachęca do myślenia. Z pewnością nie należy do czytadeł lekkich, niezobowiązujących. Ja odnalazłam tutaj mnóstwo aktualnych problemów. Sama zmagałam się z podobnymi rozterkami, więc może dlatego tak dobrze rozumiałam głównego bohatera. Chociaż... nie posunęłabym się do tak głupiego czynu, jaki popełnił Staszek. Cóż, każdy z nas jest inny. 

Wybrany, to świetna powieść dla czytelnika w każdym wieku, bez względu na płeć. Oczywiście dzieło nie wpłynie na jakość waszego życia, nie ofiaruje wam tajemniczego pomysłu na zdobycie miliona. Będzie raczej książką ku przestrodze. Może warto ją podsunąć bliskiemu znajomemu, koledze z pracy? Myślę, że mój egzemplarz zostanie też komuś wypożyczony. Takie perełki warto "puszczać" w świat.


OCENA
5 / 5

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz