niedziela, 11 czerwca 2017

Poradnik dla smoków. Co zrobić, by twój człowiek zmądrzał



Znalezione obrazy dla zapytania poradnik dla smoków. co zrobić by twój człowiek zmądrzał 
 Tytuł: Poradnik dla smoków. Co zrobić, by twój człowiek zmądrzał
Cykl/Seria: Poradnik dla smoków t.2
Autor: Laurence Yep, Joanne Ryder
Wydawnictwo: IUVI
Oprawa: miękka ze skrzydełkami
Liczba stron: 397
Cena okładkowa: 29.90 zł
Premiera: 24.05.2017

Pamiętacie moją recenzję książki Poradnik dla smoków. Żywienie i wychowanie ludzi? Oczywiście że nie, bo od tego momentu upłynęło sporo czasu. Także tutaj macie link do listopadowego wpisu. Dziś przyszedł czas na recenzję tomu drugiego, który pojawił się niedawno. Od momentu, gdy ujrzałam go w zapowiedziach wydawnictwa Iuvi wiedziałam, iż muszę przeczytać taką nowość. Ja wiem, że na takie czytadła jestem zwyczajnie za stara. Jednak od czasu do czasu człowiek ma ochotę na coś lżejszego, coś mniej zobowiązującego. A książki Laurence Yep i Joanne Ryder są takie urocze. 

Okładka jest właśnie takim udanym wstępem do lektury. Kolorowa, bajkowa i w stu procentach pasująca do charakteru powieści. Takie egzemplarze chce się gościć w swoich biblioteczkach i oczywiście przeglądać jak najczęściej. Co z tego, że nie jesteśmy już dziećmi?! Czy dorośli nie mogą sobie poczytać o smokach? Ja po raz kolejny zostałam oczarowana!

W tomie pierwszym mieliśmy okazję poznać starą smoczycę, Pannę Drake i jej podopieczną, małą dziewczynkę o imieniu Winnie. Jakbyście nie wiedzieli, w tej książce to właśnie smoki wychowują ludzi, a nie odwrotnie ;) Panna Drake ma masę problemów z małą Winnie, która jest dość roztrzepanym, ale jakże ciekawym świata dzieckiem. W części drugiej obserwujemy poczynania dziewczynki w Akademii Spriggs. To nie byle jaka uczelnia, a szkoła dla ludzi i magicznych stworzeń. Winnie uczy się czarować i jak zawsze przyciąga masę kłopotów. Jednak zawsze obok swojej pupilki jest Panna Drake. Z pewnością uratuje Winnie i oczywiście troszkę, przy okazji ją "powychowuje" :) 

Książka po prostu skrada serducho już od pierwszych stron. Moje dziecko z ochotą poznawało przygody Winnie, bo zna ją doskonale z części pierwszej. Dlatego wspólnie czytałyśmy Poradnik, a także rozmawiałyśmy o tejże powieści. Tematów tworzy się sporo, więc dzieło nie jest tylko i wyłącznie bzdurnym czytadełkiem do poduszki. Autorki na swój sposób pokazują małemu czytelnikowi, co jest w życiu najważniejsze. I my to "kupujemy" bez chwili wahania.  
Bohaterowie jak zwykle dopracowani w każdym calu. Panna Drake znów raczy nas swoimi mądrościami, a mała Winnie, to przeurocza, ale mądra i stanowcza osobistość. Bardzo polubiłam te postacie, tak samo moja córeczka. 

Książka skierowana jest w stronę młodszych odbiorców. Nie należy jednak do powieści cieniutkich. Moje dziecko na samym początku patrzyło dość niechętnie na rozmiar dzieła, ale mogę wam zagwarantować, że Poradnik czyta się w tempie błyskawicznym. Od powieści trudno się oderwać, pochłania się ją jednym tchem, a z każdą stroną bywa się zaskakiwanym na maksa. Poradnik nie jest do bólu przewidywalny. Spodziewałam się, iż lektura nie będzie w stanie powtórzyć sukcesu tomu pierwszego. Myliłam się! 

Jeśli macie ochotę poczytać coś lżejszego, ale wartościowego, to polecam wam gorąco Poradnik dla smoków. Co zrobić, by twój człowiek zmądrzał. Jestem przekonana, że młodzi czytelnicy polubią bohaterów i zostaną wciągnięci w wir wydarzeń. Autorki posługują się prostym językiem, więc powieść jest łatwa w odbiorze. Warto? Oczywiście!



OCENA
5 / 5

Za egzemplarz dziękuję wydawnictwu IUVI


Znalezione obrazy dla zapytania iuvi

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz