niedziela, 18 czerwca 2017

Kurs rysowania postaci

Znalezione obrazy dla zapytania kurs rysowania postaci rm

Tytuł: Kurs rysowania postaci
Autor: Christopher Hart
Wydawnictwo: RM
Oprawa: miękka 
Liczba stron: 144
Cena okładkowa: 29.99 zł

Czaiłam się na książkę Kurs rysowania postaci już od dłuższego czasu. Wreszcie egzemplarz znalazł u mnie miejsce. Na wybór tej konkretnej pozycji, nie skusiłam się całkiem przypadkowo. Mój wujek zajmuje się malarstwem zawodowo. Pamiętam, że jak miałam kilka lat, z zapartym tchem obserwowałam jego pracę. Podziwiałam szkice, z wypiekami na policzkach oglądałam fachowe książki. Sama nie posiadam szczególnego talentu, ale od czasu do czasu lubię sobie coś tam porysować. Brakowało mi jednak książki, która wprowadziłaby w bardziej zaawansowany świat malarstwa. Znalazłam Kurs rysowania postaci...
Bo to właśnie tworzenie postaci sprawiało mi największe kłopoty. Jak odpowiednio oddać wyraz twarzy namalowanej osobistości, jak idealnie zaprezentować ją w ruchu? Z dziełem Christophera Harta, praca z ołówkiem w dłoni staje się łatwiejsza.  

Od dawna chciałam spróbować rysować ludzi, a nie tylko wazon z kwiatami, drzewa za oknami itp. Wydaje mi się, że jeśli mamy przed sobą jakiegoś modela, tworzenie jego obrazu jest znacznie łatwiejsze. Niestety, nie jestem w stanie zaprosić do swojego domu obcego faceta, a następnie zrobić z niego wzór do malowania. Wiecie o co mi chodzi ;) Trzeba więc pobudzić swoją wyobraźnię, ale także odpowiednio przygotować się do rysowania. Z książką Kurs rysowania postaci, nawet amator może osiągnąć sukces. 
W niniejszym dziele, autor skupia się na najistotniejszych sprawach, które pozwolą stworzyć idealny obraz człowieka. 

Jest tutaj mnóstwo zagadnień dotyczących anatomii. Tak, dziwna sprawa, ale umiejętność zarysowania konkretnych mięśni, kości, wpływa znacząco na finalny efekt. Autor w prosty, przystępny sposób, przedstawia nam sposoby na namalowanie twarzy, klatki piersiowej, kończyn górnych i dolnych, brzucha itp. Dzięki tej książce, nie mam większych problemów ze stworzeniem oczu i ust mojej postaci, co wcześniej było dla mnie nie do przeskoczenia. 

Książka jest genialna! Przejrzysta, przykuwająca wzrok i niezbędna w biblioteczce każdego miłośnika rysunku. Może na samym początku przerażać skomplikowanymi wzorami, jednak warto z nią ćwiczyć, by być perfekcyjnym. Mnie rysowanie sprawia radość, więc samo korzystanie z książki było czystą przyjemnością. 



OCENA
5 / 5

Za egzemplarz dziękuję wydawnictwu RM

Znalezione obrazy dla zapytania rm wydawnictwo

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz