sobota, 3 czerwca 2017

Kłamca i szpieg

Znalezione obrazy dla zapytania kłamca i szpieg 
Tytuł: Kłamca i szpieg
Autor: Rebecca Stead
Wydawnictwo: IUVI
Oprawa: miękka ze skrzydełkami
Liczba stron: 208
Cena okładkowa: 26.90 zł
Premiera: 10.06.2017

Lubię czytać młodzieżówki, więc bez najmniejszego oporu sięgnęłam po kolejną książkę autorstwa pani Stead. Jej dzieło Całkiem obcy człowiek, zostało przeze mnie przeczytane i to zaraz po premierze. Bardzo mi się podobało, chociaż sama tematyka i wiek osób, dla których ta książka jest przeznaczona, mógłby o czymś świadczyć. No, że zwyczajnie jestem na takie czytadła za stara. Nic bardziej mylnego! 

 Zostawmy jednak Całkiem obcego człowieka, a powróćmy do nowości wydawnictwa Iuvi. Kłamca i szpieg intryguje już opisem na okładce. W sumie zamieszczono tam niewielki fragment powieści, który według mnie nie zdradza wiele, a maksymalnie przyciąga uwagę czytelnika. Czy jesteście gotowi na poznanie takiej lektury? Jeśli tak, to oczywiście zapraszam do dalszej części mojej recenzji. Obiecuję, nie wypaplam wszystkiego ;)

Bohaterem książki jest dwunastoletni Georges. Chłopak wraz z rodzicami przeprowadza się do mieszkania w bloku na Brooklynie. Georges to cichy, zagubiony nastolatek, a jakby tego było mało, jego najlepszy kumpel zaczyna się z niego wyśmiewać. Na domiar złego z rodzicami też nie da się normalnie porozmawiać. Ojciec stracił pracę, a mama bierze dodatkowe godziny. W szkole nie ma łatwo, ale na szczęście, na horyzoncie pojawia się Safer - mieszkający w tym samym bloku, odludek i... szpieg. Nowy znajomy wciąga Georgesa w śledztwo pewnego sąsiada, pana Iks. Co z tego wyniknie? 

Książka nie należy do grubych. Przeczytacie ją w jedno popołudnie, albo w jeden wieczór. Ja pochłonęłam wszystko za jednym zamachem, a nie dzieliłam na rozdziały. Opowiedziana historia przypadła mi do gustu. I chociaż na samym początku myślałam, że zanudzę się przy Kłamcy i szpiegu na śmierć, to już po kilku stronach doszłam do wniosku, iż nawet takie książki są w stanie zadowolić dorosłego czytelnika. Mamy tutaj wyrazistych bohaterów, sens i ciekawie prowadzoną akcję. Szybko stajemy się wiernymi obserwatorami zdarzeń, kibicujemy chłopcom. Pojawia się także wątek dotyczący problemów młodzieży. Dlatego Kłamca i szpieg to książka, która niesie jakieś przesłanie, a nie jest tylko i wyłącznie kolejną, wydawniczą zapchajdziurą.

Identyfikować się z bohaterami, będzie oczywiście o wiele młodsza ode mnie grupa odbiorców. Myślę, że z największą przyjemnością rozpoczną czytanie niniejszej powieści, bo jest wciągająca i taka niebanalna. Natomiast starsi pewnie pokręcą nieco nosem na takie czytadło, ale z ciekawości zwyczajnie po nie sięgną. I co? Mam nadzieję, iż po lekturze będą zadowoleni tak jak ja!


OCENA
5 / 5

Za egzemplarz dziękuję wydawnictwu IUVI

 Znalezione obrazy dla zapytania iuvi

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz