wtorek, 12 sierpnia 2014

Dla Ciebie wszystko.


Autor: Katarzyna Michalak
Wydawnictwo: Literackie
Oprawa: miękka ze skrzydełkami
Liczba stron: 302
Premiera 28 sierpnia 2014
Od wydawnictwa otrzymałam egzemplarz przedpremierowy. Czytanie zaplanowałam sobie na wieczór, miałam zapoznać się tylko z dwoma, trzema pierwszymi rozdziałami. Niestety plan legł w gruzach... Gdy dorwałam się do nowej książki Katarzyny Michalak, nie mogłam przestać odkrywać co przedstawiają kolejne strony. Późną nocą zauważyłam, że jestem już na finiszu, pozostało zaledwie kilka karteluszek. Wiecie co ? Zasmuciłam się szybkim końcem tak pięknej historii. Chciałabym by książka była bardziej "opasła", no cóż, może następnym razem autorka pomyśli o grubszym dziele :) Niemniej jednak po takim moim wstępie chyba nie muszę was przekonywać o wspaniałości niniejszej, świeżutkiej pozycji. Do premiery pozostało jeszcze kilkanaście dni, także zdążycie zebrać odpowiednią sumkę na "Dla Ciebie wszystko" i zaplanować 28 sierpnia tak, by przejść zupełnie nieświadomie obok księgarni :) Tymczasem muszę wam co nie co zdradzić odnośnie fabuły byście zostali przekonani, że Katarzyna Michalak znów funduje nam świetną książkę nie tylko na wakacyjne dni. 

Dużą część bohaterów z "Dla Ciebie wszystko", spotkacie również w książkach "Wiśniowy Dworek" oraz "W imię miłości". W tej powieści główna postać, młoda lekarka Ania Kraska, jest już dorosłą kobietą. Wnikliwy czytelnik dostrzeże w niej dawną przesympatyczną, rudowłosą dziewczynkę, która odnalazła dziadka wbrew wcześniejszym uprzedzeniom. Anka nadal pozostała otwartą, miłą i chętną do pomocy istotą. Powraca na swoje ukochane Jabłonowe Wzgórze, ale nie z myślą stałego osiedlenia w tym miejscu. Ma w planach odbycie stażu w Gdańsku, a następnie podróż za ocean by rozpocząć wymarzoną pracę. Odwiedziny dziadka i Marii, to tylko mały przystanek i chwila wytchnienia. Jednak sami doskonale wiecie jak z planami bywa. Życie lubi zaskakiwać, a to Anki może być tego idealnym przykładem. Podczas konnej przejażdżki dziewczyna spotyka na swej drodze rannego człowieka. Jak przystało na lekarkę postanawia pomóc mężczyźnie. Wraz z biegiem czasu Anka dowiaduje się o nim pewnych faktów. Uratowała życie hakerowi, ale jakoś nie zamierza wydawać go w ręce władzy... Nawet ofiaruje swą pomoc w rozwiązaniu problemów poszkodowanego. Jakby tego było mało, bohaterce "Dla Ciebie wszystko" spędza sen z powiek los małego, chorego i pozostawionego w szpitalu dziecka. Chłopczyk jest zrozpaczony swą sytuacją. Kraska wie, że musi pomóc chłopcu, ale nic nie jest takie proste jakby się mogło wydawać. Czy dziewczyna rozwiąże swe problemy ? Jakie znaczenie będzie miał dla niej nowy mieszkaniec Jabłonowego Wzgórza ? Na te pytania znajdziecie odpowiedź w nowej powieści Katarzyny Michalak. 

Jak zwykle zostałam oczarowana dziełem tej autorki. Po serii ze Sklepikiem z Niespodzianką wiedziałam, że Michalak podoła zadaniu. "Dla Ciebie wszystko" czytałam z wielką przyjemnością, radością w głębi duszy, chociaż trafiły się i łzawe, chwytające za serce momenty. Autorka operuje prostym językiem, a także swobodnym stylem. Wiem, iż nie każdy gustuje w takich powieściach, są gusta i guściki, jednak myślę że w ramach wakacyjnego rozleniwienia czemu nie zaznajomić się z perypetiami Ani Kraski ? :) 
To właśnie połączenie postaci z poprzednich książek, mnie osobiście przekonało do tejże nowości. Lubię dobre kontynuacje pozbawione rozwlekłych, wciśniętych na siłę opisów co zdarzyło się lata wcześniej. Michalak prowadzi czytelnika przez zwykły, realny świat. Opowiada o problemach normalnych ludzi, to co spotkało ich, może być i obiektem naszych trosk. Mamy więc i coś z sensacji, romansu, chociaż głównie przeważa obyczajowy wymiar powieści. Bohaterowie nie są płytcy, każdy ma w sobie coś co przyciąga i nie pozwala zapomnieć. 

Przy lekturze "Dla Ciebie wszystko", spędziłam wybornie te kilka godzin. Mam tylko wielki żal do szybkości czytania książki, przecież tak wyborne dzieło powinno być o wiele dłuższe :) Niestety czas biegnie nieubłaganie, a mnie pozostała tylko nadzieja na powstanie kolejnej części tak fantastycznej powieści. 

OCENA
5 / 5 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz