czwartek, 12 czerwca 2014

Królowa Śniegu.


Autor: Hans Christian Andersen
Ilustracje: V. Yerko
Wydawnictwo: M
Oprawa: twarda
Liczba stron: 32
Cena okładkowa: 39.90 zł 
Tym razem nie chcę przedstawiać wam fabuły książki, którą z pewnością dokładnie znacie. Jako dziecko bałam się strasznie Królowej Śniegu, zawsze gdy mama czytała mi niniejszą bajkę, otulałam się szczelniej kołderką lub przyciskałam mocniej ukochanego misia. Do dzieła Andersena powracałam potem wielokrotnie, już jako dorosła kobieta. Moje dzieci nie przepadają akurat za tą bajką, ale gdy ujrzały tak cudowne wydanie książki, przybiegły w podskokach by pooglądać ilustracje i być może troszkę poczytać :) 



Wybaczyłam im niechęć do lektury z prostego powodu... książkę o Królowej Śniegu od wydawnictwa M, po prostu się podziwia. Tutaj oprawa graficzna jest głównym, zachęcającym atutem. Ilustracje wykonane przez utalentowanego Vladysława Yerko, są tak szczegółowe, tak barwne, że nie sposób przejść obok takiej pozycji literackiej z obojętnością. Okładka jest tylko namiastką, chociaż za sprawą przedstawienia samej tytułowej bohaterki, może stać się czymś więcej niż tylko odwzorowaniem wyobrażenia Andersena. Wreszcie ktoś w sposób odpowiedni przedstawił mi postać Królowej - chłodnej niczym lód. 

Muszę jednak napomknąć kilka słów na temat tekstu. Nie ukrywam, że czyta się go dosyć trudno, ale w końcu całość została stworzona w XIX wieku ! Udało mi się poznać masę przekładów "Królowej Śniegu", ale żaden nie dorówna oryginałowi przedstawionemu właśnie w tej pozycji. Jestem święcie przekonana, że książka przypadnie do gustu zarówno dzieciom jak i dorosłym - zakochanym w bajkowym świecie Hansa Christiana Andersena.

OCENA
5 / 5

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz