niedziela, 28 maja 2017

Uwięzione

Znalezione obrazy dla zapytania uwięzione preston 
 Tytuł: Uwięzione
Autor: Natasha Preston
Wydawnictwo: Feeria Young
Oprawa: miękka
Liczba stron: 397
Cena okładkowa: 37.90 zł
Premiera: 24.05.2017

Są książki od których nie sposób się oderwać. Mam to szczęście, że ostatnio trafiam tylko na takie perełki. Śledzę nowości wydawnictw, czytam inne opinie, więc jestem obeznana w temacie ;) A tak zupełnie na serio, to od momentu, gdy ujrzałam książkę Uwięzione w zapowiedziach wydawnictwa Feeria Young wiedziałam, że po prostu muszę ją przeczytać. To miała być całkiem inna opowieść. Bez grama magii, fantastycznych stworów i bogatego wątku romantycznego. Moje oczekiwania wobec Uwięzionych były ogromne. Na szczęście nie przeżyłam rozczarowania.

Okładka jest mroczna i tak uznaje nie tylko ja. Nogi, (dziewczyny), a na schodach czerwona róża... Wygląda to niesamowicie, mega tajemniczo. Projekt obwoluty trafiony w stu procentach. Nawiązujący do tematu książki, ale nie zdradzający wiele. Tak ma być! Zdanie "przeczytaj, a już nigdy nie będziesz chciała dostać kwiatów", podziałało na mnie niczym magnes. Tego nie mogłam przegapić. 

Zamknęłam oczy i zaczęłam się modlić, żeby sen szybko nadszedł i żebym po przebudzeniu znalazła się we własnym pokoju.
 
Summer to zwykła siedemnastolatka. Ma chłopaka Lewisa, troskliwych rodziców, chociaż według dziewczyny może zbyt opiekuńczych. W końcu żaden nastolatek nie chce być kontrolowany non stop. Pewnego dnia Summer wybiera się ze znajomymi na imprezę. Niestety nigdy na nią nie dotrze. Podczas poszukiwań przyjaciółki, która gdzieś się zawieruszyła, zupełnie niespodziewanie, nasza bohaterka słyszy głos. Nieznajomy mężczyzna woła jakąś dziewczynę. O dziwo to wołanie jest skierowane do Summer. Jednak Clover, bo tak ma na imię ten facet, nazywa ją Lily. Mężczyzna koniec końców porywa Summer - Lily. Więzi ją wraz z innymi dziewczynami - Poppy, Violet i Rose i w ten sposób, z uprowadzonych, tworzy wyimaginowaną rodzinę. Czy Summer ucieknie z tego piekła? Kim jest szaleniec Clover? 

 Najpierw kilka słów na temat narracji, bo jest naprawdę ciekawie prowadzona. Mamy trzech narratorów - Summer, Lewisa, a także Clovera. Dlatego maksymalnie wciągamy się w opowiadaną historię. Wiemy też co "siedzi" w głowie bohaterów. W sumie w mózgu Clovera utworzył się jakiś dziwny świat, który mnie osobiście przerażał. Facet chciał sobie stworzyć rodzinę z niewinnych, czystych i młodziutkich dziewcząt. Jednocześnie eliminując kobiety, które według niego były grzeszne. Wobec uwięzionych jest miły, cichy. Jednak tak naprawdę, to szalony, porywczy, nienormalny osobnik. 

Mrowiły mnie koniuszki palców. Zwiędły. Umarły. Tylko one na tym świecie mogły się poszczycić taką czystością, a umarły.

Historia jest fajnie podzielona, ponieważ mamy pewien wgląd do czasów przeszłych. Możemy więc dowiedzieć się, jak narodziła się miłość Summer i Lewisa, ale nie tylko. W ten sposób jesteśmy w stanie w stu procentach zrozumieć całą opowieść. Narracja prowadzona przez Lewisa opiera się głównie na poszukiwaniach Summer. Bardzo spodobał mi się ten młody człowiek. Jest twardy, wytrwały w poszukiwaniach dziewczyny. Wierzy, że ona żyje. 

Uwięzione mrozi krew w żyłach. Byłam przerażona tą opowieścią. Coś takiego może się przecież zdarzyć, stąd moje obawy i gnieżdżący się w głębi duszy strach. Autorka stworzyła rewelacyjne osobistości, a postać Clovera po prostu wbija w fotel. Oto obraz tego w jaki sposób można zniszczyć psychikę człowieka, złamać go wewnętrznie. Powieść wywołuje ciarki na plecach, nie pozwala się od niej oderwać nawet na minutkę. Musiałam skończyć czytanie całości, a nie dzielić książkę na rozdziały. Jestem zachwycona! 

OCENA
5 / 5

Za egzemplarz dziękuję wydawnictwu Feeria Young

 
http://wydawnictwofeeria.pl/pl/ksiazka/tatuaz-z-lilia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz