niedziela, 7 maja 2017

Pierworodna

Znalezione obrazy dla zapytania pierworodna tosca lee

Tytuł: Pierworodna
Cykl/Seria: Piętno Krwawej Hrabiny t.2
Autor: Tosca Lee
Wydawnictwo: IUVI
Oprawa: miękka ze skrzydełkami
Liczba stron: 384
Cena okładkowa: 34.90 zł
Premiera: 26.04.2017

No i doczekałam się! Wreszcie jest! Mowa o kolejnym tomie serii Potomkowie Krwawej Hrabiny. Tosca Lee to autorka, której książka Potomkowie skradła moje serce. Dlatego też z tak wielką niecierpliwością czekałam na to, co będzie w tomie drugim. Pierwsza część serii miała swoją premierę w październiku ubiegłego roku. Sporo czasu minęło, więc pomyślałam sobie, że będzie mi nieco ciężko wbić się w rytm kolejnej części. Nic bardziej mylnego! Po pierwszych stronach Pierworodnej szybko złapałam wątek i przepadłam! 

Jak zwykle okładka wygląda magicznie. Według mnie jest przepiękna. Wprowadza w klimat powieści. Niejednokrotnie oglądałam ją z uwagą, chociaż przecież dobrze znałam każdy jej szczegół. Po prostu tak udaną obwolutą cieszyłam swe oko, ale w sumie nie tylko ja. Osobie odpowiedzialnej za jej projekt, należą się gromkie brawa. Tak samo jak autorce... Pierworodna wciąga, nie da się tego ukryć. 

Sądziłam, że wymazałam sobie pamięć, by ocalić przyjaciół. Zakładałam, że uczyniłam to, by chronić Lukę. Byłam w błędzie. Wszystko zrobiłam dla niej.

Audra jest potomkinią Krwawej Hrabiny. W części pierwszej obserwowaliśmy między innymi ucieczkę dziewczyny przed ludźmi, którzy za wszelką cenę chcieli ją ukatrupić. Audra utraciła wspomnienia, ale teraz stopniowo wszystko staje się jasne. Pozbyła się pamięci po to, by chronić swoją córeczkę. Eva i Luka, to dla niej najważniejsze osoby. Teraz musi ich uratować przed Dziedzicami. W pierwszej kolejności trzeba zlikwidować Historyka, bo tylko wtedy wojna pomiędzy Potomkami a Dziedzicami się zakończy. Dodatkowo, moc Audry staje się jeszcze silniejsza, co ją osłabia. Jednak z pomocą przyjaciół wszystko można osiągnąć. Przeszkodą jest też uciekający czas... 

Druga część serii jest równie fantastyczna jak pierwsza. Zakochałam się w dziełach T. Lee i bardzo żałuję, że to koniec tej historii. Cieszę się jednak, iż poznałam jej zakończenie, że wreszcie wszystko się wyjaśniło i moja ciekawość została zaspokojona. Książka jest dosłownie naszpikowana wartką akcją. Czytelnikowi nie pozostawia się chwili wytchnienia, autorka ciągle nas czymś zaskakuje. Szybko wbijamy się w rytm historii. Ja przeżywałam ją całą sobą. Według mnie, część druga jest jeszcze lepsza, jeszcze bardziej wciągająca. 

Jest taki rodzaj szalonego wyciszenia, które płynie ze świadomości, że nie ma się już nic do stracenia.

 W Pierworodnej mamy oczywiście wątek miłosny, ale wpleciono go w sposób idealny, nie przerysowany, niezbyt cukierkowy. Tak dobrze zachowany balans, to ogromne osiągnięcie. Powieść nie zahacza o banał, jest lekka i przyjemna w odbiorze. Bohaterowie? Fantastycznie zarysowani! Audra i Luka to moja ulubiona para. Dziewczyna jest odważna, mądra, a Luka potrafi się poświęcić dla dobra innych, ujmuje mnie jego szczerość i... miłość do Audry. 

Pierworodna to powieść magiczna, ale nie infantylna. Autorka ma lekkie pióro i potrafi wykreować barwne, zapadające w pamięć osobistości. Dlatego dzieło czyta się z ogromną przyjemnością. Pierworodną oczywiście polecam. Jeśli nie czytaliście części pierwszej, koniecznie nadróbcie zaległości. Warto!

OCENA
5 / 5

Za egzemplarz dziękuję wydawnictwu IUVI

Znalezione obrazy dla zapytania iuvi

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz