czwartek, 19 lutego 2015

Chłopak nikt 2.


Cykl: Chłopak nikt
Autor: Allen Zadoff
Wydawnictwo: Feeria Young
Oprawa: miękka
Liczba stron: 448
Cena okładkowa: 34.90 zł
Premiera: 19.02.2015
Oto kolejna premiera wydawnictwa Feeria Young, na którą czekałam z niecierpliwością. W głębi duszy przewijała się i niepewność, bo z kontynuacjami różnie bywa. Pierwszy tom cyklu "Chłopak nikt" przypadł mi do gustu (recenzja tutaj), w związku z tym nie chciałam przeżyć rozczarowania jeśli chodzi o część drugą. Wiem, że wielu z was polubiło postać Zacha i ogólnie pozytywnie odebrało twórczość Allena Zadoffa. Czy i tym razem mogę mówić o książkowym rarytasie? Czytajcie dalej, a wszystkiego się dowiecie. 

Zach po poprzedniej misji czuje, że się zmienił. Nie był kompletnie oddany Programowi, kierował się emocjami, przez co omal nie stracił życia. Teraz musi dowieść swej lojalności, chociaż wszystko nie będzie tak łatwe jakby się mogło wydawać. Przed Zachem kolejne zadanie do wypełnienia i to o wiele trudniejsze! Chłopak dostaje rozkaz zabicia przywódcy obozu wojskowego dla młodzieży. Otrzymuje nowe imię - Daniel i rozpoczyna trudną walkę z przeciwnikiem, ale także z samym sobą. Nie jest przecież istotą pozbawioną uczuć, dlatego misja przysparza mu niemały kłopot. Pocieszeniem nie jest z pewnością informacja dotycząca poprzednika Daniela- nie wykonał on zadania i niestety skończył swój żywot. Czy identyczny los czeka Zacha-Daniela ? Czy Program jest tak naprawdę lojalny wobec niego? To się jeszcze okaże!

Uważam, że tom drugi jest o wiele lepszy od pierwszego. To dla mnie totalne zaskoczenie, ale nie powiem bym była tym faktem nieucieszona. "Chłopak nikt 2" jest troszkę grubszy pod względem ilości stron, ale przyznam szczerze, że nawet nie zauważyłam tego podczas czytania. Kartki przelatują przez palce naprawdę szybko, więc uporałam się z całą lekturą w minimalnej ilości czasu. Po raz kolejny osoba Zacha została świetnie nakreślona. Wraz z biegiem czasu poznajemy go bardziej i już nie traktujemy jako zwykłego, bezbarwnego członka Programu. Autor postanowił zdradzić również nieco faktów dotyczących przeszłości głównego bohatera.
W życiu Zacha pojawi się i dziewczyna, ale chłopak ani myśli romansować, bo przecież misja stanowi jego priorytet. Jeśli oczekujecie w książce nuty pikanterii, musicie przerzucić się na twórczość innego autora. W powieści "Chłopak nikt 2" ciągle coś się dzieje i nie ma po prostu miejsca na młodzieńcze miłostki. Tutaj toczy się gra o życie!

Zadoff skonstruował świetnego bohatera i pasjonujący, pochłaniający mnie bezgranicznie świat. Książki dla młodzieży czytam chętnie, ale wśród nich rzadko spotykam takie mądrzejsze, dopracowane, skłaniające do myślenia. Zadoff obalił uprzedzenia i jednocześnie nawiązuje nić porozumienia pomiędzy czytelnikami w różnym wieku. "Chłopak nikt 2" przeczytałam z wypiekami na policzkach i co najważniejsze, już wypatruję tomu trzeciego. Moja ciekawość została rozbudzona do granic możliwości, jestem święcie przekonana, że autor mnie nie rozczaruje tylko uraczy jeszcze lepszą lekturą. Niczego tutaj nie brakuje, gdyż jest barwny bohater, wartka akcja, lekkość podczas czytania.

Aż trudno zebrać myśli by jakoś ubrać w słowa to, co czuję po przeczytaniu książki. Myślę, że gdy sami po nią sięgniecie, zostaniecie oczarowani. Nie zrażajcie się wiekiem bohatera, grupą do której powieść zakwalifikowano (młodzieżówki). Zadoff odbiega od utartego schematu książek dla nastolatków, więc jeśli należycie do osób dorosłych, a nie jesteście jeszcze przekonani, macie moje słowo, że "Chłopak nikt 2" jest wspaniały i warto poznać postać Zacha.

OCENA
5 / 5

1 komentarz:

  1. Bardzo zachęcająca recenzja. Rozejrzę się za książką :)

    OdpowiedzUsuń