środa, 1 listopada 2017

Zostań do rana - Agnieszka Krakowiak - Kondracka

Znalezione obrazy dla zapytania zostań do rana agnieszka krakowiak 
Tytuł: Zostań do rana
Autor: Agnieszka Krakowiak - Kondracka
Wydawnictwo: Literackie
Oprawa: miękka ze skrzydełkami
Liczba stron: 264
Cena okładkowa: 34.90 zł
Premiera: 26.10.2017

Książka zwróciła mą uwagę w zapowiedziach wydawnictwa Literackiego. Miałam już przyjemność czytać dwie powieści autorstwa Agnieszki Krakowiak - Kondrackiej. Byłam z nich bardzo zadowolona, więc ochoczo zabrałam się za lekturę dzieła Zostań do rana. Swoją drogą, to właśnie tytuł wzbudził największe zainteresowanie. Spodziewałam się otrzymać jakieś romansidło. Na szczęście autorka mnie nie rozczarowała i nie dała plamy. Zostań do rana czyta się świetnie!

Nie ma tutaj banalności, a tego obawiałam się najbardziej. Wiecie, tytuł można różnie zrozumieć. Rzut oka na okładkę może wskazywać na powieść typowo kobiecą, ale to nie znaczy, że zbyt infantylną i pozbawioną sensu. Nowość Agnieszki Krakowiak - Kondrackiej pojawiła się w księgarniach niedawno. Moje serce już zdobyła, także teraz kolej na was...

 Baśka nie może stwierdzić, że jej życie było szczęśliwe, pełne radości i miłych niespodzianek. Los często bywa przewrotny. Kiedy przez pewien czas wszystko idzie jak trzeba, za parę chwil obraca się w drugą stronę. Wyprowadzając się z Warszawy do uroczego, malowniczego domku w województwie świętokrzyskim, Baśka myślała, że nic nie jest w stanie popsuć jej idealnego małżeństwa. Niestety mąż naszej bohaterki odchodzi, a dodatkowo, wszystko na co tak pracowała, zostaje przez faceta bezczelnie zabrane. Jej zostaje tylko prawie puste konto i dom w środku lasu. Co Baśka ma w takiej sytuacji począć? Ona nie poddaje się tak szybko. Postanawia zajmować się porzuconymi psiakami. Ale czy to zajęcie jej wystarczy?

Niby taka zwykła opowieść, a tyle tutaj ciepła i miłości. Smakowałam taką lekturę niczym najlepiej wypieczone ciasto. Autorka posługuje się językiem prostym, ale pozbawionym banalności. Zaciekawia czytelnika, nie opisuje w sumie opowieści totalnie wyssanych z palca. Problemy zamieszczone w powieści Zostań do rana, są przecież tak aktualne w dzisiejszym świecie. Smutna przeszłość, niepewna przyszłość, codzienne troski i zmartwienia. My znamy to doskonale, więc możemy w stu procentach zrozumieć zamysł autorki i jeszcze lepiej poznać główną bohaterkę. 

Baśka nie jest idealizowana przez twórczynię. Postać została pokazana w taki sposób, by odbiorca podczas czytania nie czuł, że ma do czynienia z nieskazitelnym człowiekiem. Baśka też popełnia błędy, często postępuje głupio, lecz stara się naprawiać swoje przewinienia. Wątek z psiakami nie ma sobie równych. Bardzo spodobało mi się coś takiego. Zostań do rana będzie więc ciekawą lekturą dla osób, które tak jak ja kochają szczekające czworonogi. Ogólnie rzecz ujmując, miałam okazję poznać przeuroczą, emocjonującą historię. Mogę ją wam polecić, bo warto.

OCENA
5 / 5

Za egzemplarz dziękuję wydawnictwu Literackiemu   

 Zdjęcie użytkownika Wydawnictwo Literackie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz