czwartek, 16 listopada 2017

Wróć, jeśli masz odwagę - Estelle Maskame

Dziś recenzja zupełnie innej książki. Ostatnio czytałam sporo thrillerów, a jakoś na bok zeszły moje ulubione, ukochane młodzieżówki. Powieścią Wróć, jeśli masz odwagę autorstwa Estelle Maskame, powróciłam do tego, co tak naprawdę pochłaniam najszybciej. Dzieło jest listopadową nowością od wydawnictwa Feeria Young, więc już możecie oglądać się za takim czytadłem w księgarniach. Czy jestem zadowolona po lekturze? Czy było warto? 



Bliźniaki Jaden i Dani Hunterowie, jeszcze rok temu byli szczęśliwi i nie mieli większych problemów. Jednak wypadek w którym zginęli ich rodzice, raz na zawsze zmienił to, do czego wcześniej byli przyzwyczajeni. Teraz w ich życiu rządzi smutek, żal i potworny ból. Trudno nawet rozmawiać z rówieśnikami. Znajomi jakby się bali nawiązywać z bliźniakami kontakt. Dlaczego? Nawet Kenzie, najlepsza przyjaciółka, odwróciła się od chłopaków po tragedii. Dziewczyna tak naprawdę ma potworne wyrzuty sumienia. Wie, że postąpiła głupio, bo nie była oparciem dla Hunterów podczas tak trudnego okresu. Kenzie nie może już unikać chłopaków, a głównie Jadena. Jednak czy nie jest zbyt późno na odnowienie przyjaźni? Czy Dani i właśnie Jaden będą w stanie jej wybaczyć?  

Nie miałam jakichś większych oczekiwań w stosunku do tej książki. Ot, kolejna młodzieżówka, taka idealna na ponure, jesienne popołudnie. Fakt, powieść w sposób specjalny nie zmieni, ani też nie wpłynie na moje życie. Jest jednak w niej coś, co nie pozwala o całej tej historii szybko zapomnieć. Nigdy, o zgrozo, nie słyszałam o tej autorce, a w mojej biblioteczce nigdy wcześniej nie stała sobie żadna książka Estelle Maskame. Wróć, jeśli masz odwagę, to dla mnie totalna nowość, ale jakże udana.  

Banalna, nudna, pełna mało znaczących wątków, uzupełniona bladymi postaciami. Nie, to nie książka Wróć, jeśli masz odwagę. Autorka nie koncentruje się tylko i wyłącznie na nastoletnich problemach uczuciowych, a sprawnie i z oszałamiającą wręcz dokładnością prezentuje sprawy bardzo ważne w życiu każdego człowieka. Strach, ból po stracie bliskich osób, obawa przed odrzuceniem... Główna bohaterka nie zawsze postępuje roztropnie. Zdarzały się momenty, że jej zachowanie mocno mnie denerwowało. Jestem jednak w stanie zrozumieć Kenzie, a nawet jej współczuć. Za sprawą udanej kreacji głównych bohaterów, historia tutaj przedstawiona, zapada w pamięć i całkowicie angażuje czytelnika. 

Wróć, jeśli masz odwagę, to emocjonująca, wciągająca lektura, głównie dla młodych odbiorców. Niemniej, starsi miłośnicy młodzieżówek też powinni być usatysfakcjonowani. Wydarzenia tutaj przedstawione, nie są totalnie wyssane z palca, a bardzo realistyczne. W taki oto sposób historia porusza dogłębnie. Nie chcemy przerywać lektury po przeczytaniu jednego rozdziału. Po prostu musimy dobrnąć do samego końca, by poznać zakończenie. To mądra, piękna książka o miłości, odwadze i przyjaźni. Warto coś takiego przeczytać. 

                                                                            

 Znalezione obrazy dla zapytania wróć jeśli masz odwagę

Autor: Estelle Maskame
Wydawnictwo: Feeria Young
Oprawa: miękka
Liczba stron: 352
Cena okładkowa: 34.90 zł
Premiera: 08.11.2017

http://wydawnictwofeeria.pl/pl/ksiazka/tatuaz-z-lilia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz