czwartek, 27 listopada 2014

Niebezpieczne istoty - przedpremierowo !


Autor: Kami Garcia & Margaret Stohl
Wydawnictwo: Feeria Young
Oprawa: miękka
Liczba stron: 320
Cena okładkowa: 34.90 zł
Premiera: 03.12.2014
Pamiętam jak moi znajomi mieli potężnego bzika na punkcie 'Pięknych istot'. Gdzie się nie obejrzałam tam dyskusje, a nawet i kłótnie dotyczące tej właśnie książki. Aby nie wyjść na kompletnie zacofaną i taką niewiedzącą o tym co w literackim świecie piszczy, sięgnęłam po pierwszy tom 'Kronik Obdarzonych'. Przepadłam na kilka godzin, z wypiekami na twarzy śledziłam losy Leny i Ethana, młodych zakochanych. Połączenie fantastyki z romansem zawsze mnie przyciągało, w związku z tym czekałam z wielką niecierpliwością na dalszy rozwój sytuacji. Niestety nie dane mi było poznanie całkowitych losów tej dwójki bohaterów. Kolejnych części nie udało mi się wyszukać, ale na szczęście wydawnictwo Feeria uraczyło mnie równie znakomitym spin-offem, który swą premierę będzie miał dokładnie 03.12.

'Niebezpieczne istoty' możecie czytać bez konieczności poznania wszystkich tomów 'Kronik Obdarzonych'. Naturalnie jeśli będziecie tak ambitni, nic nie stoi na przeszkodzie by w pełni poznać twórczość Kami Garcia i Margaret Stohl. W książce o której dziś wam chcę co nie co opowiedzieć, drugoplanowi bohaterowie przedstawieni w serii początkowej, tym razem grają pierwsze skrzypce. Uważam to za znakomite posunięcie autorek, ponieważ mamy możliwość poznania całej palety przeróżnych osobistości, nie tylko tych od początku do końca poprawnych i polukrowanych niczym świąteczny pierniczek :)

Ridley z pewnością nie można zaliczyć do grona grzecznych dziewczynek. Ta młoda osóbka potrafi tupnąć nogą, przywołać do porządku niejednego twardziela, a z pewnością nie cofnie się przed niczym. Ridley jest siostrą Leny, a także Syreną - jedną z Obdarzonych. To wyjaśnia chyba wszystko, ale pewne zachowania dziewczyny trudno usprawiedliwić. Jest i Link, chłopak Ridley, a jednocześnie przyjaciel Ethana ze szkoły. Młodzian prezentuje zupełnie inny charakter człowieka. Chce za wszelką cenę zostać gwiazdą rocka, ale też pragnie zbytnio nie wyróżniać się z tłumu. Link w pogoni za swymi marzeniami wyrusza do Nowego Jorku by tam zrealizować swoje plany. Niepokorna Ridley pomimo zakazów postanawia towarzyszyć chłopakowi. Nawet się nie domyśla jakie niebezpieczeństwa i niespodzianki będą efektem tej decyzji.

Jak więc widzicie, książka 'Niebezpieczne istoty' może stać się idealnym czytadłem dla młodzieży lubującej się w podobnej tematyce. Akcja gna na łeb na szyję, nie zwalnia nawet przy ostatnich karteluszkach, które co tu dużo ukrywać, umykają czytelnikowi w zastraszającym tempie. Autorki zadbały również o odpowiednią dawkę humoru, ciekawe, a jednocześnie napełnione współczesnością dialogi. Nie wymagam od tego typu powieści niczego więcej ! Może tylko większych rozmiarów pod względem objętościowym :)
W 'Niebezpiecznych istotach' na próżno szukać przydługich opisów, refleksji i wszystkiego tego, co może znudzić młodego czytelnika. Autorki postawiły na wyrazistych, barwnych, dających się polubić bohaterów. Brak idealizowania któregokolwiek z nich, pozwala na utożsamianie i bezgraniczne zaufanie na polu twórca - czytelnik. Nie pozostaje mi nic innego jak zachęcić was do sięgnięcia po grudniową premierę wydawnictwa Feeria. Oczywiście jeśli takie książki wydają się wam nadzwyczaj interesujące :)

OCENA
5 / 5 

1 komentarz: