wtorek, 24 lipca 2018

Przetwory z domowego ogródka - praca zbiorowa

Jak ja uwielbiam tworzyć przetwory. Nie ma nic lepszego od otwartego w zimowe dni słoiczka, wypełnionego po brzegi darami lata i jesieni. Coraz bardziej przekonuje się do pichcenia, w kuchni idzie mi lepiej, chociaż idealną kurą domową, czy gospodynią nie jestem. Staram się moi kochani jak mogę, ale wiecie, że różnie to z tym wszystkim bywa. Coś się uda wyśmienicie, coś pójdzie do kosza. To normalne. Najważniejszy jest upór i nie zrażanie się drobnymi niepowodzeniami. Ale nie o swoich dokonaniach kulinarnych chciałam wam dziś opowiedzieć. Głównym punktem recenzji jest książka kucharska, która przyda się każdej kobiecie.


Ja wiem doskonale, że teraz na sklepowych półkach możemy znaleźć dosłownie wszystko i nie każda kobieta ma ochotę bawić się wekowaniem i upychaniem warzyw czy owoców do wielkich słoików. Ja jednak jestem tradycjonalistką. Tak zostałam wychowana i koniec. Nie wyobrażam sobie posiadania pustej spiżarni, a książka od wydawnictwa Jedność zadbała o to, by półeczki aż uginały się od przeróżnych przetworów. To lubimy :) 200 najlepszych przepisów na zapasy do spiżarni - to zadziałało na mnie mega motywująco. Z zapałem zabrałam się za wertowanie pozycji literackiej i zaznaczanie w niej przepisów, które miałam przetestować na pierwszy rzut...

W pierwszej kolejności zwróciłam uwagę na wydanie egzemplarza, które uznaję za najpiękniejsze w gronie książek kucharskich, jakie goszczą w mojej biblioteczce. Okładka jest twarda, w dotyku lekko chropowata, a szata graficzna stron, nawiązuje do starych zeszytów naszych mam i babć. Mówię wam, coś niesamowitego. W środku jest oczywiście sporo różnokolorowych rysunków, więc pozycja literacka nie należy do nudnych i odpychających. Nawet wasze dzieciaki będą wam zaglądały przez ramię i podziwiały tak ciekawe ilustracje. Warto też zaangażować pociechy do produkcji przetworów. To będzie dla nich taka nauka przez zabawę.  

Zawartość książki zaskoczyła mnie i to bardzo. Na samym początku dzieła, znalazłam tabelkę dotyczącą zbiorów warzyw, przydatne wskazówki na temat przygotowywania przetworów, pasteryzacji słoiczków, a nawet w jaki sposób je opisywać. To tylko wstęp, bo dalej ujrzymy ogrom świetnych przepisów, które z pewnością przetestuję w swojej kuchni. Nie chcę wam tutaj wypisywać całego spisu poszczególnych receptur, ale wierzcie mi na słowo, w tej książce każda z was znajdzie coś dla siebie. Przepisy nie są skomplikowane, wymagające ogromu składników, także z ich przygotowaniem poradzi sobie nawet początkująca kura domowa. Jeśli ja dałam radę, to dacie i wy! Nie przedłużając, zabieram się za zapełnianie kolejnych słoiczków... Oczywiście z książką Przetwory z domowego ogródka w dłoni!

                                                                                                    

 Znalezione obrazy dla zapytania przetwory z domowego ogródka

Tytuł: Przetwory z domowego ogródka
Autor: Praca zbiorowa
Wydawnictwo: Jedność
Oprawa: twarda
Liczba stron: 256
Cena okładkowa: 39 zł
Znalezione obrazy dla zapytania jedność wydawnictwo

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz