poniedziałek, 9 lipca 2018

First Love - James Patterson, Emily Raymond

Pierwsza miłość... Któż z nas jej nie przeżył. Jednym kojarzy się mile, związki zbudowane na pierwszej miłości trwają do dziś, inni natomiast o pierwszym uczuciu chcieliby zapomnieć na wieki. Cóż, wspominać tamte szczenięce lata możemy różnie. A jaką pierwszą miłość znajdziemy na kartach książki First Love? Taką udaną, poukładaną, czy burzliwą i pełną niespodzianek? Powieść Jamesa Pattersona i Emily Raymond z pewnością nie należy do dzieł zarezerwowanych tylko i wyłącznie dla dorosłych. Jak się pewnie już domyśliliście, to młodzieżówka, ale ja mogłam się przekonać, iż książka wcale nie jest tak głupiutka i naciągana do potęgi. To świetna lektura, idealna na wakacyjny odpoczynek. 


Axi ma już plan na siebie. Chce zmienić wiele, a przede wszystkim zamierza uciec od rodziców, którzy chyba zapomnieli, że ich córka istnieje, że ma swoje problemy i nastoletnie rozterki. Cóż, zmiana otoczenia wydaje się być dla Axi czymś atrakcyjnym. W swój plan nie wtajemnicza nikogo. Ach... może tylko swojego przyjaciela i jednocześnie wielką miłość, niejakiego Robinsona. Młodzi rozpoczynają podróż po Stanach Zjednoczonych. Wyprawa jest szalona, chociaż Robinson spodziewał się czegoś innego. Dla niego podróż ma zupełnie inny sens. Oboje jednak wiedzą, że teraz wszystko się zmieni, wszystko będzie wyglądało inaczej. A co z uczuciami? Jak zakończy się cała historia? Na te pytania znajdziecie odpowiedź w książce. Przygotujcie się jednak na prawdziwy wyciskacz łez!

  Ja o tym wyciskaczu łez nie napisałam bez przyczyny. Książka wywarła na mnie ogromne wrażenie i okrutnie się przy niej popłakałam. Naprawdę nie spodziewałam się, że jakakolwiek młodzieżówka tak mocno trafi do mojego serca, tak mocno zapadnie w pamięć. O First Love nie potrafiłam zapomnieć przez jakiś czas. Ba, do tej pory mam w głowie rozgrywającą się tutaj akcję. Sporo książek dla młodzieży już przeczytałam, jednak traktowałam je zbyt lekko, bez cienia większego i poważniejszego zaangażowania. Tutaj jest zupełnie inaczej. First Love od pierwszych stron wciąga czytelnika w wir wydarzeń, maksymalnie go angażuje. W tym przypadku informacja od wydawnictwa dotycząca złamania serca i wywołania wzruszenia, nie była tylko marketingowym chwytem. Powieść First Love faktycznie taka jest, bez ściemniania ;) Muszę zaznaczyć, że książka, chociaż młodzieżowa, nie jest przewidywalna do bólu, o co podejrzewałam ją na samym początku. Sporo spraw zostało ukrytych, a kiedy już ujrzą światło dzienne zapewniam, będziecie zaskoczeni i to porządnie! 

Nasza bohaterka to szesnastoletnia dziewczyna, która nie miała i nadal nie ma łatwego życia z ojcem alkoholikiem i matką, mającą ją gdzieś. Rówieśnicy też dają Axi w kość, więc za wszelką cenę pragnie jakichś zmian. Na szczęście zawsze może liczyć na pomocną dłoń Robinsona, także jakieś pozytywy tej sytuacji również można dostrzec. Podróż po USA ma być dla obydwojga czymś wyjątkowym, wielkim początkiem lepszego życia. Osobiście bardzo polubiłam głównych bohaterów i mocno im kibicowałam do samego końca. Nie liczyłam na wyraziste osobistości w książce dla młodzieży, a jednak zostałam mile zaskoczona świetnym zarysowaniem postaci. Nie ma się dosłownie do czego przyczepić. Uważam nawet, że First Love to najwspanialsza młodzieżówka tego roku. Dlatego powieść gorąco wam polecam. 

 http://lubimyczytac.pl/ksiazka/4853034/first-love
http://www.empik.com/first-love-patterson-james-raymond-emily,p1201163035,ksiazka-p

                                                                                                           

 Znalezione obrazy dla zapytania first love książka

Tytuł: First Love
Autor: James Patterson, Emily Raymond
Wydawnictwo: Feeria Young
Oprawa: miękka
Liczba stron: 320
Cena okładkowa: 34.90 zł
Premiera: 04.07.2018 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz