czwartek, 16 kwietnia 2015

Odlotowy ogród.


Autor: Dominik Strzelec
Wydawnictwo: Znak Literanova
Oprawa: miękka
Liczba stron: 200 
Cena okładkowa: 39.90 zł
Premiera: 08.04.2015
Kocham rośliny. Wielką radością jest dla mnie ich obserwacja, troskliwa opieka, która faktycznie przynosi efekty. Program "Odlotowy ogród" oglądam namiętnie, z uwagą notuję co ciekawsze wskazówki mogące mi się przydać. Nie potrafiłam, więc zrezygnować z możliwości poznania książki Pana Dominika Strzelca. Sam autor, to według mnie mega pozytywna osoba, z wielką wyobraźnią i taką radością w stosunku do otaczającego świata. Ten człowiek kocha to co robi, ma o roślinach naprawdę bogatą wiedzę, którą chce się z nami podzielić.

Zacznę może od omówienia technicznej strony książki "Odlotowy ogród". Czytelnik, zapalony miłośnik roślinek, a także totalny amator, odnajdzie w książce masę porad. Wszystko zostało okraszone barwnymi,wyrazistymi zdjęciami. Wskazówki warte zapamiętania, te najważniejsze zasady, odpowiednio wyróżniono, zaznaczono. Wielkim plusem książki, jest dla mnie dodatek w postaci przykładów błędów popełnianych przez innych "ogrodników". Wiem przynajmniej czego powinnam unikać, jakich wtop nie powielać. 
Autor posługuje się językiem prostym, pozbawionym naukowego tonu. Stopniowo, z przyjemnością zagłębiamy tajniki idealnego ogrodu czy balkonu wypełnionego zachwycającą zielenią. Z książki dowiemy się między innymi, w jaki sposób przycinać drzewa i krzewy, jak uporać się z paskudnymi szkodnikami. Wypełnić zacieniony ogród odpowiednimi kwiatami, krzewami? Żaden kłopot! Dzieło Pana Dominika pomoże stworzyć oazę spokoju, idealnie miejsce do błogiego lenistwa, nawet na trzech metrach kwadratowych!

Do książki "Odlotowy ogród" zaglądam bardzo często, wyszukuję porad, wskazówek potrzebnych w danym momencie. Z radością powitałam przejrzysty kalendarz ogrodnika, bez którego błądzę i nie wiem, czego roślina ode mnie oczekuje. Dzieło Pana Dominika, zaskoczyło mnie mnogością przeróżnych informacji, aktualnych zarówno w przypadku osób posiadających wielki ogrody, ale i maleńkie balkony czy tarasy. Nikt nie zabroni nam przecież hodować, na ciasnym balkonie w środku miasta, upojnie pachnących kwiatów albo pysznych i zdrowych warzyw. Z książką "Odlotowy ogród" wszystko wydaje się być łatwiejsze do ogarnięcia.
Panie Dominiku, dziękuję za tak fantastyczne dzieło!

OCENA
5 / 5

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz