wtorek, 11 marca 2014

Medytacja dla początkujących.


Autor: Dr Stephanie Clement
Wydawnictwo: Illuminatio
Książkę otrzymałam dzięki uprzejmości portalu Puellanova.pl
Oprawa: miękka
Liczba stron: 256
Cena okładkowa: 32.30 zł
Czy kiedykolwiek próbowaliście medytować ? Tak, doskonale rozumiem te kpiące minki :) Sama kilka tygodni wstecz śmiałam się z osób praktykujących taką formę wyciszania umysłu. Osoba medytująca, kojarzyła mi się wtedy z postacią jakiegoś zakonnika, człowieka odprawiającego dawne gusła, za pomocą niezrozumiałych dla nikogo postronnego formułek i składającego dłonie w sposób co najmniej dziwaczny. Obejrzałam masę filmów które obśmiewały medytację, więc mam coś na swe usprawiedliwienie. Po lekturze książki "Medytacja dla początkujących" zrozumiałam swą głupotę i teraz jest mi strasznie wstyd swego wcześniejszego nastawienia. Wyobraźcie sobie, że obecnie wcielam zasady opisane w dziele Clement w swe własne życie. Uczę się jak uspokoić swoje myśli, jak skoncentrować się na wykonywanej w danym momencie czynności, po prostu zgłębiam tajniki medytacji ! 

Książka jest poradnikiem dla osób takich jak ja, czyli dla tych którzy rozpoczynają swą przygodę z medytacją. Na początek więc warto poznać to pojęcie, oraz odpowiednio się przygotować. Myślałam, że idealna pozycja na podłodze wystarczy by osiągnąć sukces. Pomyliłam się i to bardzo ! Nawet ubranie ma ogromne znaczenie podczas medytowania. Oczywiście pozycja jest priorytetem, jednakże jeśli pewne rzeczy będą nam przeszkadzać o spokoju ducha nie ma co marzyć. Autorka przedstawiła kilka pozycji do medytacji w formie schematycznych rysunków, dzięki czemu książka zyskała na atrakcyjności w oczach czytelnika. Przydałyby się jednak chociaż maleńkie, kolorowe zdjęcia, ale to taka moja dygresja ;) Przed przystąpieniem do medytacji musimy zadać sobie pytanie po co to robimy, co chcemy osiągnąć, co zmienić na lepsze. Naturalnie zdarzą się i momenty zwątpienia, zaczniemy uważać, że takie siedzenie w bezruchu nie ma sensu. Spokojnie - każdy ma chwile słabości ! Najważniejszy jest upór w dążeniu do celu, chęć zrelaksowania się i wyciszenia za pomocą tej metody. Clement w swej książce przedstawia masę zalet medytacji, nawet nie spodziewałam się, że wpływa ona pozytywnie na tak wiele aspektów życia. "Medytacja dla początkujących" to skarbnica informacji na temat metody poznawania mechanizmów rządzących naszym umysłem. Nie chce wam zdradzać z czym na kartach dzieła się spotkacie, by nie zepsuć niespodzianki :) Jeśli straszny wam ból płynący z niezbyt wygodnie zapowiadającej się pozycji do siedzenia, znajdziecie sposób jak go pokonać. Jak więc widzicie, autorka w zupełności zadbała o wyjaśnienie wszystkich informacji na temat medytacji :) W książce znajdziecie również masę ćwiczeń - zaprawdę powiadam wam, dacie sobie z nimi radę ! 

Dr Stephanie Clement stworzyła poradnik dla każdego, który chce rozwinąć  umiejętność koncentracji oraz określić swe cele i aspiracje. Wszystko zostało napisane prostym językiem, bez grama naukowego tonu. Autorka niczego nam nie narzuca, prezentuje medytację jako sposób na spokojne życie, chociaż wcale nie ukrywa trudności w jej odpowiednim wykonaniu. Spróbujecie dziś usiąść w pozycji lotosu, skoncentrować się i rozpocząć przygodę z medytacją? 

OCENA
5 / 5 

1 komentarz: