sobota, 15 września 2018

Przepowiednia - Gwendolyn Womack

Na dziś przygotowałam dla was kolejną recenzję książki za której wydaniem stoi wydawnictwo Kobiece. Powieść możecie zakupić między innymi na stronie księgarni TaniaKsiążka.pl To tak w ramach delikatnego wstępu :) Bowiem chyba najważniejszą sprawą jest oczywiście sama powieść. Zabrałam się za nią zaraz po przeczytaniu Ukrytego rękopisu z nadzieją, że kolejna nowość będzie równie ciekawa i porwie mnie na całego. Cóż, już sama okładka wprowadziła mnie w doskonały nastrój, ponieważ uważam i z czystym sumieniem to stwierdzam, że jest przepiękna i co tu dużo ukrywać, pasuje do klimatu powieści. Ja nie byłabym sobą, gdybym na obwolucie nie skupiła się chociaż przez chwilę. Dobra, dosyć ględolenia! Czas przejść do punktu głównego tej recenzji...


Główną bohaterką powieści Przepowiednia, jest niejaka Semele. To utalentowana badaczka starożytnych manuskryptów, aktualnie zatrudniona w mega ekskluzywnym domu aukcyjnym na Manhattanie. Semele jest dobra w tym, co robi, także bez najmniejszego problemu otrzymuje kolejne zadania do wykonania. Tym razem trafia jednak na coś, co z pewnością zmieni jej ustatkowane życie. Będzie to tajemniczy manuskrypt z czasów Kleopatry. Opisuje on historię pewnej talii tarota. Kto jest autorem tego rękopisu? Potężny jasnowidz, który... swe słowa kieruje do samej Semele. Kobieta nie wie jeszcze, jak wielkie problemy ściągnęła na swoją głowę. Teraz potrzebuje pomocy, a przecież najlepiej do tego nadaje się... oczywiście facet :) Co z tego wyniknie? Odpowiedź na pytanie, znajdziecie w książce Gwendolyn Womack Przepowiednia.

 Mamy tutaj ciekawą historię z sensem, wyrazistymi bohaterami i wartką akcją. Oczywiście nie spodziewajcie się nie wiadomo czego, ale wierzcie mi na słowo, przy Przepowiedni nie sposób się nudzić. Sporą część książki zajmuje historia samego manuskryptu, co mnie chyba najbardziej zainteresowało. Dalej, naturalnie mamy przedstawione wydarzenia z teraźniejszości, lecz autorka wszystko ładnie wplotła i nie pozwoliła nam się zgubić. Ja bez najmniejszego problemu odnalazłam się w akcji, polubiłam również główną bohaterkę. Semele nie wypadła blado, faktycznie ma tutaj coś do powiedzenia. Jest jeszcze arogancki, lecz obrzydliwie bogaty Theo Bossard. Jak się pewnie domyślacie, element romantyczny autorka nam zaserwowała, ale nie bywa on przytłaczający, a wypada bardzo naturalnie.

Powieść Przepowiednia łączy gatunki, co osobiście uwielbiam. Mamy więc tutaj coś z obyczajówki, a także z dobrego thrillera. Są nawet elementy nadprzyrodzone, także mogę czuć się w pełni usatysfakcjonowana. Myślę, że na brak niespodzianek nikt z was narzekać nie powinien. Powieść może i miejscami bywa przewidywalna, lecz w sumie trzyma w napięciu i gdzieś tam później zakorzenia się w głowie po przeczytaniu. Z największą przyjemnością poznam kolejne książki Gwendolyn Womack, bo bestseller Przepowiednia był jej debiutem. Jednak jeśli tak wyglądają pierwsze kroki tej autorki na rynku wydawniczym, to ja o jej karierę jestem całkowicie spokojna. 

                                                                                                             

 Okładka książki Przepowiednia

Tytuł: Przepowiednia
Autor: Gwendolyn Womack
Wydawnictwo: Kobiece
Oprawa: miękka ze skrzydełkami
Liczba stron: 464
Cena okładkowa: 39.90 zł

Za egzemplarz dziękuję księgarni TaniaKsiążka.pl 
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz