piątek, 28 października 2016

Ogień za ogień




Cykl / Seria: Ból za ból t.2
Autor: Jenny Han, Siobhan Vivian
Wydawnictwo: Feeria Young
 
Oprawa: miękka
Liczba stron: 487  
Cena okładkowa: 37.90 zł
Premiera: 27.10.2016
   
Mówi się, że zemsta jest słodka, że czasem smakuje lepiej niż najprawdziwsza czekolada. Jednak nie zawsze warto pokładać w niej nadzieję, nie warto kogoś w ten sposób wychowywać. Rzucanie kłód pod nogi, nawet najbliższym, to według mnie rozwiązanie prowadzące donikąd, aczkolwiek czasem nie da się postępować inaczej. Nie uchodzę za osobę świętą, więc wiem dokładnie co czują bohaterki nowej książki pt. Ogień za ogień. I chociaż nie jestem już nastolatką zdaję sobie sprawę, jak trudne decyzje ma przed sobą taki młody człowiek. Czy zemsta w wykonaniu bohaterek Ogień za ogień była tak naprawdę czystą koniecznością, czy zwykłym kaprysem?

Kiedy żyje się pod jednym dachem z wariatką, czasami na chwilę szaleństwo staje się zaraźliwe.
 
 Dziewczyny dokonały już zemsty i powinny czuć się zadowolone, albo w pewnym sensie spokojne, bo wykonały to, co wcześniej zamierzały. Jednak ciągle mają wrażenie, że czegoś w ich planie brakło. Winni zostali ukarani, sprawiedliwość powinna zwyciężyć, ale Kat, Lilla i Mary wcale nie czują się zadowolone, nie mają większej satysfakcji z tego, co uczyniły. Wiedzą jednak na sto procent, że ich życie zmieniło się totalnie. Nic nie jest takie jakie było wcześniej, przed zemstą. Dziewczyny łączy teraz zawarty pakt, z którego raczej nie można się wycofać. W jaki sposób powrócić do normalności? Czy zemsta była tak naprawdę dobrym pomysłem? Ogień płonie i ugaszenie go będzie prawdziwą sztuką... Jak zachowają się dziewczyny? Odpowiedzi na to i inne pytania znajdziecie w książce Ogień za ogień

Jestem świeżo po lekturze tomu drugiego nowej serii wydawnictwa Feeria Young. Na pojawienie się tej części czekałam z ogromną niecierpliwością. Pierwsza przypadła mi do gustu, chociaż na samym początku nie pokładałam w niej większych nadziei. Młodzieżówek ostatnio czytam sporo, więc autor musi się wysilić, czymś wyróżnić, aby mnie totalnie zaskoczyć. Jenny Han i Siobhan Vivian podołały temu zadaniu, skradły moje serce po raz kolejny! Nie liczyłam na lekturę wysokich lotów, na opowieść mądrą i pouczającą. Ogień za ogień powtórzył sukces książki Ból za ból, a ja jestem z tego powodu szczerze zadowolona.

Ta sytuacja przypomniała mi, że dobrym ludziom od czasu do czasu również przydarzają się dobre rzeczy.
 
Autorski duet znów porusza problem zemsty i konsekwencji, które ciągną się niczym warkocz komety za popełnionymi wcześniej działaniami. W książce możemy zaobserwować obraz ludzkiej natury, często dalekiej od ideału. Psychologiczny wymiar książki ja kupuję bez chwili wahania! Z własnego doświadczenia wiem, jak trudno zapanować nad emocjami, jak trudno jest wybaczać, puszczać w niepamięć krzywdy i troski, które ktoś nam wyrządził. 

W książce Ogień za ogień główne bohaterki poznajemy jeszcze bardziej. W tomie pierwszym akcja rozgrywała się w tempie szybszym, tym razem autorki postawiły na dokładną charakterystykę głównych postaci. Czy było to dobre i mądre posunięcie? Myślę, że tak! Dzięki temu, czytelnik może zrozumieć zachowania trzech dziewczyn, a Mary chyba najbardziej zaskoczy czytelnika z całego trio ;) Nie chcę wam tutaj zdradzać większych szczegółów, ale same zobaczycie, że zostaniecie dosłownie wciśnięte w fotel, oderwane od spraw codziennych i maksymalnie skupione na lekturze. I o to właśnie chodzi! 

 Już od dnia dzisiejszego z niecierpliwością czekam na pojawienie się tomu trzeciego serii. Zdaje sobie sprawę, że końcowa część będzie totalną petardą, bo dwie poprzednie utrzymują naprawdę wysoki poziom. I chociaż na samym początku nie byłam pozytywnie nastawiona do dzieł Jenny Han i Siobhan Vivian, obecnie stałam się ich wielką fanką. Książki polecam z czystym sumieniem i nadzieją, że opowiedziana tutaj historia przypadnie wam do gustu.

OCENA
5 / 5  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz