poniedziałek, 3 października 2016

Chłopak z sąsiedztwa [przedpremierowo]

Znalezione obrazy dla zapytania chłopak z sąsiedztwa west 

Autor: Kasie West
Wydawnictwo: Feeria Young
Oprawa: miękka
Liczba stron: 350
Cena okładkowa: 37.90 zł
Premiera: 12.10.2016

Po poznaniu rewelacyjnej książki Chłopak na zastępstwo, nie mogłam doczekać się kolejnego "dziecka" Kasie West. Wierzcie mi, że kiedy otrzymałam możliwość poznania nowości wydawnictwa Feeria Young jeszcze przed premierą ucieszyłam się tak, jakby jutro miało być Boże Narodzenie :) Dodatkowo, logo mojego bloga znajdzie się na okładce książki Chłopak z sąsiedztwa, co napawa mnie dumą i wielkim szczęściem. 
Zawsze powtarzam, że chociaż nastolatką nie jestem, od czasu do czasu lubię sięgać po młodzieżówki po to, by oderwać się od szarej, często nudnej rzeczywistości. Twórczość Kasie West mogłam poznać w tegoroczne wakacje, a dziś chcę wam przedstawić moje wrażenia po lekturze zupełnej "świeżynki". Czy książka Chłopak z sąsiedztwa okazała się być dla mnie odpowiednia? Tego dowiecie się z dalszej części recenzji. 

Sami kształtujemy nasze życie...

 Wiecie doskonale, jak ważna jest w życiu dziecka obecność matki. Szczególnie dziewczynki kierują swe pytania i wątpliwości w jej stronę. Kobietę zrozumieć w sposób idealny potrafi tylko druga kobieta :)
Niestety główna bohaterka książki nie może liczyć na wsparcie mamy. Charlie Reynolds straciła ją, kiedy była małą dziewczynką, co miało znaczący wpływ na dalsze życie nie tylko jej samej, ale także reszty rodziny. Charlie nie ma więc żadnego kobiecego wzorca, ponieważ wychowuje się w domu, gdzie "rządzą" mężczyźni. Ojciec, trzej bracia i najlepszy przyjaciel, Braden - to oni stanowią jedyne wsparcie. Nie na każdy temat z facetem można sobie pogadać, dlatego też pewnie zrozumiecie, w jak trudnym położeniu znalazła się Charlie. Na szczęście ma obok siebie wspaniałego przyjaciela. Tylko Braden rozumie rozterki Charlie, aczkolwiek nie domyśla się tego, że dziewczyna jest w nim totalnie zakochana... Cóż, z mężczyznami już tak bywa ;)

Pewnego dnia, za sprawą przewinienia na drodze, Charlie otrzymuje kolejny mandat. Karą ma być znalezienie dorywczej pracy, która w przypadku Reynolds, będzie miała swoje miejsce w butiku. Tam rządzi szefowa, o sposobie bycia dość osobliwym. To za jej sprawą Charlie zacznie się zmieniać, a na czym ta zmiana będzie polegać... Tego wam nie zdradzę;) 

Nie wiem czy oszalałam, czy też nie, ale dosłownie zakochałam się w książkach Kasie West. To kolejna pozycja, którą pochłonęłam w całości. Nie dzieliłam na rozdziały, ale pożerałam niczym smakowite ciasto, które notabene nie przygotowałam na przyjazd gości. Powód? Czytałam Chłopaka z sąsiedztwa! Powieść jest tak przyjemna i lekka w odbiorze, że rozkoszuje się podczas lektury każdym słowem autorki. Jestem ogromnie ciekawa dalszych losów bohaterów, nie jestem znużona i zniesmaczona płytkimi tekstami, przeznaczonymi dla młodzieży i często występującymi w młodzieżówkach. Kasie West utrzymuje wysoki poziom, polubiłam jej styl. Z pewnością ma to coś, co przyciąga uwagę młodego odbiorcy i zaskarbia sobie jego sympatię. 

...zakochanie się w kimś, kto wolał być twoim przyjacielem - należało nazwać torturą, bez dwóch zdań.

Jeśli chodzi o bohaterów, to bardzo polubiłam Charlie Reynolds. Widzę w niej samą siebie... Kiedy byłam małą dziewczynką, zachowywałam się zupełnie jak ona. Ganiałam z chłopakami po pobliskich sadach, wdrapywałam się na wysokie drzewa, nawet wykonywałam typowo męskie zajęcia: grzebanie przy samochodzie w celu pomocy tacie. Dlatego główna postać urzekła mnie swą normalnością, ale też typową dla tego wieku delikatnością. Charlie oczywiście popełnia błędy, aczkolwiek zawsze stara się wyciągnąć wnioski z tych złych decyzji. Jestem jej ogromną fanką :)

 Historia Charlie porywa, ale i ujmuje swą prostotą. Mamy tutaj to, co powinno się znaleźć w dobrej książce dla młodzieży. Jest miejsce na radość, smutek, tęsknotę i oczywiście miłość. Niemniej, autorka nie przytłacza wątkiem romantycznym prawdziwego sensu powieści. Dozuje wszystko z umiarem i prowadzi czytelnika poprzez meandry ludzkiego losu. Chłopak z sąsiedztwa jest książką pełną prawdy. To wiarygodna opowieść, którą mogę polecić każdemu z was. Nawet jeśli nie jesteście nastolatkami, a dorosłymi ludźmi, martwiącymi się o domowy budżet i swoje dzieci. Jestem przekonana, iż polubicie Charlie Reynolds - dziewczynę mądrą, bo kierującą się rozumem i sercem.

OCENA
 5 / 5

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz