piątek, 29 kwietnia 2016

Uczynki miłosierdzia - Stanisław Klimaszewski


Autor: Stanisław Klimaszewski
Wydawnictwo: Promic
Logo
Oprawa: twarda
Liczba stron: 344
Cena okładkowa: 28.90 zł 
Niniejszą pozycją zajęłam się po męczącym, obfitym raczej w niemiłe wydarzenia dniu. Nie powiem bym wtedy była pozytywnie nastawiona do świata, a także do ludzi, którzy gdzieś tam obok mnie ukradkiem przemykali. Tyle niepowodzeń zwaliło się na moją głowę, a ja nie mogłam sobie ze wszystkim poradzić. Wtedy, pod wpływem emocji sięgnęłam po dzieło Stanisława Klimaszewskiego Uczynki miłosierdzia. Na początku, mój wzrok przykuła przepiękna okładka. Wpatrywałam się w nią przez dłuższy czas, a następnie przystąpiłam do lektury. Przepadłam na dobre kilka godzin...

Tak bowiem Bóg umiłował świat, że Syna swego Jednorodzonego dał, aby każdy, kto w Niego wierzy, nie zginął, ale miał życie wieczne. 

Na lekcji religii uczono mnie o uczynkach miłosierdzia, ale w dorosłym życiu kompletnie o nich zapomniałam. Dziś jestem w zupełności douczona, a to wszystko dzięki książce Stanisława Klimaszewskiego. Zaprezentowano w niej związek religii chrześcijańskiej z uczynkami, zwanymi uczynkami miłosierdzia. Dzielą się one na uczynki co do duszy i uczynki co do ciała. W książce zostały one dokładnie omówione, a także wzbogacone "innymi uczynkami miłosierdzia" i świadectwami. Autor posługuje się językiem prostym, pozbawionym naukowego tonu. Z pewnością niczego nam nie nakazuje, a pozostawia wolną rękę i możliwość wyboru. Pewnie dlatego odbiór niniejszego dzieła jest łatwy, a jednocześnie słowa trafiają do samego serducha. Na początku nie byłam do tej książki zbytnio przekonana, ale już wprowadzenie uświadomiło mi, że jestem w wielkim błędzie. 

Co to znaczy być chrześcijaninem? Czy to nie znaczy tyle, co wiedzieć, że umierając - gdzieś, do czegoś się wraca? Do czego, gdzie?

Ogromnie spodobało mi się również zakończenie książki, a w nim trafna odpowiedź na pytanie - co znaczy być chrześcijaninem? Niejednokrotnie zastanawiałam się nad tym zagadnieniem, więc z największą uwagą przeczytałam tę część dzieła. Nie bez znaczenia i zasługujące na uwagę, są świadectwa ludzi. Zwykłych, takich jak my. Czytałam te opowieści z zachwytem, bo historie tutaj przedstawione, mogą się przydarzyć każdemu z nas. 
Książka uświadomiła mi, że tak mało robię dla innych. Dlaczego? Sama nie wiem... Nie chcę w tym momencie się usprawiedliwiać, więc lepiej zacząć działać! 

Niniejsze dzieło nie czytałam zachłannie, ale w skupieniu rozważałam każde zamieszczone słowo. Po co? Dlaczego? To były głównie te pytania, kłębiące się w mojej głowie. Cieszę się ogromnie, że pozycja literacka zasiliła moją biblioteczkę. Jestem całkowicie przekonana, iż Uczynki miłosierdzia autorstwa Stanisława Klimaszewskiego, będą przeze mnie przeglądane i czytane jeszcze wielokrotnie. Nie będę się też wahała podsunąć książki najbliższym i znajomym. Jest tego warta :)

OCENA
5 / 5

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz