środa, 20 kwietnia 2016

Tylko ty [przedpremierowo]

Tylko ty

Tytuł: Tylko ty
Cykl / Seria: Chwila szczęścia (t.2)
Autor: Federico Moccia
Wydawnictwo: MUZA SA
Wydawnictwo MUZA SA - księgarnia internetowa
Oprawa: miękka
Liczba stron: 314
Cena okładkowa: 34.90 zł
Premiera: 27.04.2016
Jestem zaszczycona, że mogłam przeczytać tę książkę jeszcze przed premierą. Znam doskonale twórczość tego autora, nawet jego dwie książki mam w swojej biblioteczce, a pozostałe które przeczytałam, trafiły do mnie z różnych źródeł. Tym razem z zapałem zabrałam się za nowość od wydawnictwa Muza. Szybko uporałam się z codziennymi obowiązkami, by mieć więcej czasu na lekturę. Nic nie było mnie w stanie oderwać od czytania powieści Tylko ty. Pochłonęłam ją w kilka godzin (z nieoczekiwanymi przerwami na sprawy naglące). Bardzo się cieszę, że książka jest moją własnością, ponieważ pewnie powrócę do niej w późniejszym, nieco wolniejszym od pracy czasie. 

Na początku jest zaskoczona, ma poczucie winy, ale po chwili poddaje się jego wargom niczym współczesna Julia, która pozwala się całować swojemu Romeo Dwa Tysiące.

Tylko ty jest kontynuacją Chwili szczęścia, jednak bez znajomości części pierwszej, jakoś odnajdziecie się w tej drugiej. Naturalnie lepiej zacząć od początku, ale jeśli nie macie takiej okazji, szybko nadróbcie zaległości.
Na kartach niniejszej powieści poznajemy dalsze losy Nicca i jego wiernego przyjaciela o trafnym przezwisku - Gruby. Niccolo cały czas myśli o Alessi, rozpamiętuje wspólne chwile i chce zrozumieć dlaczego dziewczyna go zostawiła. W sumie chłopak tęskni jeszcze za Anią, dziewczyną którą spotkał we Włoszech i którą pragnie odwiedzić w Polsce. Wraz z Grubym wyrusza do Warszawy, chociaż tak naprawdę nie jest pewny czy odnajdzie Anię. Nicco szybko dowiaduje się, że Alessia była z nim nieszczera, także jest poniekąd usprawiedliwiony z uczuć jakie kieruje w stronę młodej Polki. Będąc już na miejscu okazuje się, że otrzymany adres Ani jest błędny. Na skutek takiej pomyłki Nicco poznaje Tomka i Venanzio. Jednocześnie rozpoczyna poszukiwania ukochanej i trafia na jej zdjęcie umieszczone na wielkim billboardzie. Tak rozpoczyna się przygoda, która obfituje w zaskakujące zwroty akcji i mnóstwo wrażeń. Czy Nicco wreszcie odnajdzie Anię?

Jednak ona wpatruje się we mnie poważnie. W końcu w kącikach jej ust zaczyna błąkać się uśmiech, który zaraz rozświetla całą twarz.

Myślę, że osoby autora nie trzeba długo przedstawiać. Jego książki są w naszym kraju rozchwytywane, więc już widzę sukces powieści Tylko ty. Ja jak wspominałam, bardzo się ucieszyłam z możliwości przedpremierowego poznania dzieła. Lubię takie lekkie, niezobowiązujące czytadła, które w wydaniu Federico Moccia można pochłaniać zachłannie i bez umiaru. Już od pierwszych stron, nowość wydawnictwa Muza przypadła mi do gustu i umiliła te kilka godzin spędzonych na lekturze. Książkę czyta się po prostu błyskawicznie! Szkoda że ilość kartek nie jest pokaźniejsza, a obcowanie z bohaterami tym samym nieco dłuższe. Polubiłam główną postać, ale także resztę równie wyrazistych bohaterów. Żaden z nich nie został potraktowany "po macoszemu", każdy wnosi wiele, każdy stanowi prawdziwą ozdobę książki Tylko ty. Oczywiście prym wiedzie Nicco, a jego wewnętrzne rozterki trafiały w moje dość wrażliwe serducho. Czasem szkoda mi było tego chłopaka... 

Książka jest lekkim, ale bardzo przyjemnym i niebanalnym czytadłem na nudny dzień czy wieczór. Z pewnością warto podsunąć taką powieść czytelnikom młodszym, zagubionym w dorosłym życiu i pierwszych porażkach miłosnych. Tylko ty to książka pełna ciepła, miłości, z ładnie zarysowanym wątkiem romantycznym, który nie przytłacza faktycznego sensu dzieła, a stanowi odpowiednie uzupełnienie całości. Tylko ty to także obraz naszego kraju, widziany okiem Włocha - bardzo ciekawy zabieg literacki, niezwykle rzadko spotykany w książkach tego typu. 
Cieszę się niezmiernie z pojawienia się tej powieści na naszym rynku wydawniczym, a wydawnictwu pragnę złożyć wielkie podziękowania za takie rozpieszczanie wymagającego, dorosłego odbiorcy :)

OCENA
5 / 5

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz