poniedziałek, 20 maja 2019

Wiśniowe serce - Cathy Cassidy

Mówi się, że im człowiek starszy, tym... bardziej dziecinnieje. Nie wiem czy akurat to dopadło mnie, ale obecnie mam większą ochotę na czytanie książek dla młodszych odbiorców. Pozycje tego typu niesamowicie mnie relaksują, pozwalają zapomnieć o swoich problemach. Po całym dniu ciężkiej pracy, nie ma dla mnie nic lepszego od lekkiego, niezobowiązującego czytadła, pochłoniętego w towarzystwie aromatycznej kawy, czy owocowej herbaty. Aha! Zapomniałabym o czekoladzie, a akurat ta słodkość ma w tej książce ogromne znaczenie. Dobra, są jeszcze wiśnie na dodatek;) Czy ktoś może przejść obojętnie obok takiego duetu? 


Życie trzynastoletniej Cherry Costello zmieniło się totalnie w momencie, gdy jej tato się zakochał. W konsekwencji, dziewczynka musiała wraz z nim przenieść się do domu nad klifem w Somerset. Tam z ukochaną ojca mieszkają jeszcze jej cztery córki. Cherry będzie więc kolejną kobietą w tym szalonym gronie. Trzy dziewczyny są bardzo przyjazne w stosunku do naszej bohaterki. Niestety nie można tego powiedzieć o Honey. Najstarsza z sióstr jest przeokropna! Ciągle dokucza Cherry i nie ma nawet zamiaru jej zaakceptować. Tak samo jak nowego ojca. Honey traktuje ich jak zło, jak biedotę, która chce tylko wyciągnąć pieniądze od jej matki. Cherry nie ma więc łatwego życia, a na domiar złego, zakochuje się w chłopaku Honey. Shay, jakby mało było niespodzianek, jest bardzo zainteresowany Cherry. Co wyniknie z tego całego galimatiasu? Czy otwarcie nowego biznesu pokomplikuje dodatkowo i tak już trudną sytuację w rodzinie? Wszystkiego dowiecie się z lektury!

Jak się pewnie domyślacie, już po opisie na okładce, Wiśniowe serce to książka dla młodych dziewczyn, które są właśnie na etapie pierwszych miłości, pierwszych rozczarowań. Pewnie sami z własnego doświadczenia pamiętacie, te ukradkowe spojrzenia rzucane w stronę sympatii, te palące ze wstydu policzki, gdy coś ukochany/a do was zagadał/a. Jest co wspominać, prawda? Niemniej, Wiśniowe serce nie jest tak banalne jakby się mogło wydawać na samym początku. Oczywiście nie jest to książka dla wybrednych, dla wielbicieli poważniejszej tematyki, ale tak jak wspominałam wam na samym początku, ja bardzo lubię od czasu do czasu przysiąść sobie przy takiej pozycji literackiej. Jednocześnie lubię mądre, przemyślane historie z jakimś przesłaniem. Czy takie jest Wiśniowe serce? Z pewnością tak! 

Autorka świetnie nakreśliła problemy nastolatków, a udana narracja Cherry, wszystko dopełniła na tip top. Książka opowiada nam o dziewczynie, która po śmierci matki ciągle nie może się pozbierać. Nie ma z kim porozmawiać na tematy typowo "babskie" - tata się przecież do tego zupełnie nie nadaje. Sytuacji nie ułatwia przeprowadzka do nowego domu i poznanie nowych ludzi. Najgorsza jest właśnie Honey, która ma gdzieś dobro innych, a w szczególności pragnie zniszczyć Cherry. Kiedy Shay jest oczarowany nowo przybyłą dziewczyną, wredna siostra po prostu staje się kłębkiem nerwów i jeszcze bardziej przypomina małą zołzę ;) Powiem wam, że nie miałam bladego pojęcia jak skończy się ta historia, więc Wiśniowego serca nie mogę zaliczyć do książek przewidywalnych. 

Wiśniowe serce to pierwszy tom cyklu, a ja czekam z niecierpliwością na kolejne części. Pierwsza zaskoczyła mnie fajnymi bohaterami i mądrym podejściem do tematu - problemy nastolatka. Mam nadzieję, że autorka utrzyma wysoki poziom i już za niedługi czas, będę mogła rozsiąść się w fotelu z pachnącą nowością książką o jednej z sióstr Tanberry. Jak widać, to co przeznaczone dla nastolatków, nie zawsze musi być zabronione dla dorosłych ;) Ja jestem tego wiernym przykładem. 

                                                                                                            

Znalezione obrazy dla zapytania wiśniowe serce

Tytuł: Wiśniowe serce
Autor: Cathy Cassidy
Wydawnictwo: IUVI
Oprawa: miękka
Liczba stron: 278

IUVI

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz