piątek, 17 maja 2019

Miód i inne produkty pszczele dla zdrowia i urody - Anastasia Zanoncelli

Zastanawialiście się kiedyś, jak wyglądałoby nasze życie bez pszczół? Ja jestem prawie przekonana, że nie istniałoby wcale. Bo w jaki sposób miałyby powstawać owoce? Jak funkcjonowałaby roślina? Bez roślin nie ma jedzenia, a bez jedzenia nie ma życia. Proste, prawda? Jednak jeśli chodzi o ochronę pszczół, sytuacja nie wygląda już tak banalnie. Pszczoły giną i my się do tego przyczyniamy. Dlatego pomagajmy im, bo z pewnością odwdzięczą się nam w dwójnasób. Dziś chciałam wam zaprezentować książkę, dzięki której odkryjecie wspaniałe właściwości produktów pochodzących z pracy pszczół.


Miód i inne produkty pszczele dla zdrowia i urody, to niewielka, niepozorna książeczka, ale z jakże bogatą zawartością. Jest dosłownie naszpikowana informacjami, bardzo ważnymi, na temat produktów pochodzących z uli.
Zacznę może od wyglądu egzemplarza, który tak jak wspominałam, na pierwszy rzut oka wygląda skromnie, bo nie ma zbyt wiele stron. Jeśli jednak przyjrzycie się książeczce nieco bliżej, dostrzeżecie ogrom przepięknych, kolorowych ilustracji wraz z mnóstwem tekstu. Tutaj każde miejsce zostało dobrze wykorzystane ;) W książce nie brakuje podkreśleń, zaznaczeń, oraz oczywiście tekstu. Wszystko zostało tak skonstruowane, bo odszukiwanie konkretnych wiadomości, nie było dla nas trudne i mało komfortowe. Bardzo lubię takie porządne podejście do tematu ;)   

Książka została napisana językiem prostym i zrozumiałym. Zero naukowego tonu za którym osobiście nie przepadam. Jeśli mam być już w stu procentach szczera, to zdradzę wam, że o miodzie wiem sporo, ponieważ mam w sadzie kilka uli i to działających prężnie. Jednak książka uzupełniła moją wiedzę z czego bardzo się cieszę. Niniejsza pozycja pozwoli nam dowiedzieć się dużo więcej na temat miodu, procesu jego powstawania, odmian, sposobu przechowywania, właściwości. Są nawet kuracje urodowe i zdrowotne z wykorzystaniem bursztynowego skarbu. Naprawdę bogaty zbiór przepisów mamy w tej niewielkiej książeczce. Co ważne, sami przygotujemy konkretny produkt, bez jakichś wymyślnych składników jako dodatków. 

Miód to nie wszystko, bo publikacja dotyczy również innych darów pszczół - propolisu, mleczka pszczelego, pyłku, wosku, a nawet jadu pszczelego. Sporo ciekawostek na ten temat poznałam, a i was zachęcam do zagłębienia się w taką tematykę. Starajmy się przede wszystkim docenić pracę pszczół i zadbać o nie jak najlepiej. Ja wiem, że zachowują się przerażająco, ale tylko w momencie, gdy są atakowane. A tak działają sobie samodzielnie i nikomu krzywdy nie robią. Ba! Są chyba najbardziej pożytecznymi owadami na kuli ziemskiej.  

                                                                                                         

 miod_max3

Autor: Anastasia Zanoncelli
Wydawnictwo: Jedność
Oprawa: miękka
Liczba stron: 64

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz