środa, 22 maja 2019

Nalewki. Sekrety piwniczki brata Augustyna. Księga dawnych przepisów

Dziś recenzja kolejnej książki od wydawnictwa Jedność. Tym razem też coś z przetworów, tyle że z nutką alkoholu ;) Nie jestem jakąś wielką fanką nalewek, ale uważam, że w domu zawsze powinna być buteleczka takiego trunku. Niniejszy egzemplarz pozwoli mi więc w tym roku przygotować coś dla gości, ale nie tylko. Czasem ma się ochotę na kieliszeczek czegoś mocniejszego. Bo co tu dużo ukrywać, alkohol pity okazjonalnie z pewnością nie będzie dla nas szkodliwy. Ale nie o tym teraz mowa, przyjrzyjmy się bliżej książce pt. Nalewki. Sekrety piwniczki brata Augustyna


W pierwszej kolejności zachwyciłam się wyglądem książki. Przypomina mi stary zeszyt, stare dzieło z zapiskami, pochodzącymi sprzed setek lat. Jest w niej sporo ozdobników, kolorowych ilustracji, co tworzy niesamowity, wręcz tajemniczy klimat. Ma się wrażenie, iż odbiorca zagląda do książki brata Augustyna, który nota bene, jest postacią zmyśloną, lecz reprezentującą mnichów, którzy w dawnych czasach zajmowali się destylacją i aromatyzacją alkoholów. Moim zdaniem, to idealne wprowadzenie do tematyki książki.

Dalej mamy mnóstwo informacji na temat historii, aparatury i surowców służących do przygotowania wielu napoi alkoholowych. Jest więc coś o winach, likierach, wódkach, a nawet owocach w towarzystwie procentowego napoju. Wyobraźcie sobie, że książka zawiera nawet przepisy na dania z nutką alkoholu, co nieziemsko mnie zaskoczyło, ale i zaintrygowało. Jest więc w czym wybierać i co testować. Ucieszyło mnie niesamowicie odnalezienie receptury na "orzechówkę". Pamiętam, że robił ją mój dziadek, a ja przez wiele lat szukałam na nią przepisu. Teraz już wszystko wiem;)

Książka będzie też idealnym prezentem dla osoby, która wykonuje takie nalewki, szuka nowych przepisów. Receptury nie są zbyt skomplikowane, wszystko zostało napisane językiem prostym i zrozumiałym, więc nic tylko tworzyć i smakować po kilku miesiącach. 

                                                                                                   

Znalezione obrazy dla zapytania nalewki. sekrety piwniczki brata augustyna. księga dawnych przepisów

Autor: Praca zbiorowa
Wydawnictwo: Jedność
Oprawa: twarda
Liczba stron: 160 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz