środa, 28 lutego 2018

Hobbit (wersja ilustrowana) - J. R.R. Tolkien

Jestem przekonana, tak nawet na tysiąc procent, że chyba większość z was kojarzy Tolkiena. Tak, tak, tego od Śródziemia i hobbitów ;) Nawet jeśli nie darzycie sympatią tego autora, to z pewnością widzieliście chociażby pięknie zrobione filmy na podstawie jego książek. Ja jestem zakochana we Władcy Pierścieni i Hobbicie. Czytałam chyba z dziesięć razy trzytomowy cykl o przygodach Froda, a także powieść, stanowiącą pewien wstęp do trylogii Władca Pierścieni. Pozwólcie, że dziś wam ją przedstawię. Nie bez okazji, bo wydawnictwo Zysk i S-ka wydało przepięknego Hobbita.


Głównym bohaterem książki jest pewien niziołek, a dokładniej hobbit o nazwisku Bilbo Baggins. Niskiego wzrostu, przyjazny, kochający ład i porządek, mieszka sobie spokojnie w swoim przytulnym, uroczym mieszkanku i nie martwi się zupełnie niczym. Bilbo uwielbia jeść i palić fajkę. Goście odwiedzają go dosyć często, niemniej nasz bohater, nie wygląda ich z jakąś szczególną niecierpliwością. No chyba, że tym gościem jest stary czarodziej o imieniu Gandalf. Przyjaciel naszego hobbita przygotował dla niego pewien plan. Bilbo niechętnie przystaje na postawione mu warunki i wraz z krasnoludami, wyrusza w trudną, wymagającą ogromnej siły podróż. Hobbit podczas całej tej wyprawy wielokrotnie zatęskni za domem... Czasem ryzyko przynosi opłakane skutki. 

Pozwólcie, że zamieszę w tej recenzji kilka słów odnośnie wyglądu książki. Tak jak wspominałam, Hobbita czytałam kilka razy, ale wydania tej powieści są naprawdę różne. Większość nie zachwyca, a nawet odstrasza! Jednak wydawnictwo Zysk i S-ka wykonało kawał dobrej roboty. Ich Hobbit jest po prostu fenomenalny. Wygląda wspaniale na półce, dobrze się go czyta, ponieważ zawiera przepiękne ilustracje Alana Lee. Tak, to ten sam człowiek, który zainspirował twórców filmu. Hobbit od Zysk i S-ka będzie gratką dla fanów Tolkiena. Marzę o tak pięknym wydaniu Władcy Pierścieni, które wydawnictwo oczywiście ma w swej ofercie. Szacun!

Mogę się wam przyznać, że będąc dzieckiem, nie potrafiłam przeczytać Hobbita od deski do deski. Nudził mnie przeokropnie. Jednak teraz kiedy jestem już duża, mam też swoje upodobania, doceniłam powieść Tolkiena. Chyba w gimnazjum rozpoczęła się moja przygoda ze światem, który stworzył ten wybitny autor. Dziś rozkoszuje się każdym słowem Tolkiena, z zapałem i największą przyjemnością przerzucam strony Hobbita bo wiem, że kolejne kartki będą dla mnie prawdziwą ucztą. Tolkien czaruje, idealnie wprowadza czytelnika w klimat powieści. Oczywiście musicie się przygotować na szereg trudnych nazw, nazwisk. Jest ich sporo, ale one naprawdę budują całą historię. W świecie Tolkiena pełnym magii, goblinów, krasnoludów, elfów i oczywiście hobbitów, można się zatracić. 

Sam Bilbo Baggins, to bardzo wyrazista osobistość, której nie sposób nie polubić. Hobbit przekonuje do siebie czytelnika swą roztropnością. Stale obserwujemy przemianę głównego bohatera. Z niezdarnego, leniwego niziołka, Bilbo zmienia się w prawdziwego przyjaciela, który nie raz zaskoczy resztę załogi swą odwagą i mądrością. Bardzo polubiłam też Gandalfa, a właściwie jego twarde spojrzenie na wiele spraw. Ten ogrom nieszczęść, który spadł na całą grupę podróżników, potrafiłby załamać nawet wielkiego twardziela. Nie, oni nie poddali się tak szybko i dzielnie brnęli do celu. Na końcu spotkała ich nagroda, chociaż niestety nie wszystkich... Więcej wam nie zdradzę. 

 Czy Hobbita mogę wam polecić? Oczywiście! W szczególności, jeśli jesteście fanami fantastyki, a jakoś dorobek literacki Tolkiena, umknął wam niespodziewanie. Macie w planach rozpoczęcie czytania trylogii Władca Pierścieni? Koniecznie zacznijcie od Hobbita. Książka przygotowana przez wydawnictwo Zysk i S-ka, będzie idealną propozycją dla każdego z was. No, ja nie mogę się na nią napatrzeć ;) Coś pięknego. 

                                                                                    
 
Znalezione obrazy dla zapytania hobbit zysk i ska

Autor: J. R.R. Tolkien
Wydawnictwo: Zysk i S-ka
Oprawa: twarda
Liczba stron: 304
Cena okładkowa: 49.90 zł
Premiera: 12.02.2018  

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz