sobota, 18 marca 2017

Krótka historia filozofii

Znalezione obrazy dla zapytania krótka historia filozofii warburton

Autor: Nigel Warburton
Wydawnictwo: RM
Oprawa: miękka
Liczba stron: 264
Cena okładkowa: 24.99 zł

Przygotowałam na dziś recenzję książki, która mnie osobiście nieco przeraziła samym tytułem. Jestem fanką zdecydowanie innej tematyki, każdego dnia sięgam po zupełnie inne książki. Zaczytuje się w fantastyce, dziełach dla młodzieży i powieściach obyczajowych. Jednak coś mnie podkusiło i Krótka historia filozofii znalazła się w moich rękach. Może był to chwilowy kaprys, a najpewniej chęć sięgnięcia po coś poważniejszego. Moja decyzja co do rozpoczęcia lektury Warburtona była jak najbardziej pozytywna. Cieszę się, że tak wartościowa publikacja zagościła w mojej biblioteczce.

Jeśli chodzi o samą filozofię, to nauka ta jest traktowana przez ogół, jako dość pokrętna, absurdalna i zupełnie nieprzydatna. Pamiętam, że będąc na studiach, elementy filozofii pojawiły się w materiałach do przyswojenia. Akurat tego nie wspominam zbyt miło, książki traktujące o filozofii, były dla mnie totalnie niezrozumiałym bełkotem. W sumie mało kto potrafił wyczytać z nich coś wartościowego i co pozostałoby w głowie dłużej niż "do kolokwium". Krótka historia filozofii autorstwa Nigela Warburtona jest zupełnie inna. 

Autor jest filozofem i popularyzatorem filozofii. Jest jednak świadomy tego, że nie każdy z łatwością zrozumie tę dziedzinę nauki, że przykładowo na studiach może sprawiać studentom masę problemów. Dlatego swoje dzieła traktuje w sposób swobodny. W książkach Warburtona nie brak lekkości i humoru, co jak pewnie się domyślacie, nie idzie zbytnio w parze z nurtem filozoficznym. Autor potrafi jednak łączyć wszystko w sposób idealny. 

Na książkę Krótka historia filozofii, składa się czterdzieści rozdziałów. Autor zabiera czytelnika w podróż od czasów Sokratesa aż do Petera Singera. Jednocześnie w sposób wystarczający, ukazuje odbiorcy życie filozofów i oczywiście podaje informacje odnośnie danego kierunku myśli. Jak to bywa w przypadku Warburtona, wszystko zostało okraszone odpowiednią dawką humoru. Ja tym podejściem do tematu jestem dosłownie zachwycona!
Autor zachęca do samodzielnego myślenia, nie podaje wszystkiego na tacy. Wszak ciągle zadajemy sobie pytania, charakterystyczne dla nurtu filozoficznego. Jak widać, filozofia jest stale obecna w naszym życiu. Pytanie tylko, czy pozwolimy się jej zagościć w naszym sposobie postępowania. 

Książkę czyta się błyskawicznie. Podsuńcie ją również nastolatkom, bo nie będą mieć większych problemów ze zrozumieniem sensu. Wydawnictwo RM zadbało o odpowiednią oprawę dzieła, które posłuży, a nie stanie się tylko jednorazową lekturą. 

OCENA
5 / 5

Za egzemplarz dziękuję wydawnictwu RM

Znalezione obrazy dla zapytania rm wydawnictwo

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz