środa, 8 marca 2017

Bursztynowy Anioł

Znalezione obrazy dla zapytania bursztynowy anioł anna tabak

Tytuł: Bursztynowy Anioł
Autor: Anna Tabak
Wydawnictwo: ZYSK I S-KA
Oprawa: miękka ze skrzydełkami
Liczba stron: 320
Cena okładkowa: 34.90 zł
Premiera: 27.02.2017

Wydawać by się mogło, że pisanie książek obyczajowych to banalna i jakże prosta sprawa. Wystarczy stworzyć jakąś ckliwą historyjkę i do tego kotła wrzucić kilku bohaterów. Nic bardziej mylnego! Dzisiejszy czytelnik jest wymagający, więc nie zadowoli go prosta, pozbawiona większego sensu i przesłania opowieść o miłości. Należy maksymalnie zaciekawić odbiorcę, a jednocześnie zmusić go do zastanowienia nad dziełem. Sama wielokrotnie "przejechałam się" na obyczajówkach znanych twórców. Dziś przedstawiam wam debiut, ale jakże udany! 

Anna Tabak od kilku lat mieszka w Krakowie, ale pochodzi z Podkarpacia. Bursztynowy Anioł to jej pierwsza książka, a fragmenty powieści zamieszczała na swoim blogu. Pani Anna uwielbia czytać i... jeść czekoladę. Autorkę więc polubiłam i z ochotą rozpoczęłam lekturę Bursztynowego Anioła. Czy taka obyczajówka przypadła mi do gustu? Czytajcie dalej, a wszystkiego się dowiecie. 

A teraz idę spać i cały świat mam w nosie, niech się dzieje, co chce.

Bohaterką powieści jest Aśka - 22 letnia studentka ekonomii. Dziewczyna dosłownie nie znosi kierunku swoich studiów, nie ma za grosz talentu do matematyki. Zawala egzaminy, a na dodatek rzuca ją chłopak. Czy bylibyście w stanie wytrzymać więcej, czy powiedzielibyście losowi stanowcze "dość"? Aśka jest jednak silna i nie poddaje się tak łatwo. Postanawia wziąć sprawy w swoje ręce, a zaczyna od wyjazdu na wakacje wraz z przyjaciółmi. Wypad okazał się być dobrym rozwiązaniem, bo Aśka poznaje tam starszego o sześć lat Michała. To facet idealny, prawdziwe ciacho z kremem. Bogaty, mega przystojny... Nasza bohaterka jest nim oczarowana. Czy Michał to ten jedyny? A może to tylko chwilowe zauroczenie i lek na rany po wcześniejszym rozstaniu? Są jeszcze przyjaciele - zawsze chętni do pomocy. Karolina, Agata i... Emanuel. 

Bursztynowy Anioł to przyjemna, lekka, kobieca lektura na wieczór. U mnie jeden wieczór, bo nie potrafiłam dzielić książki na rozdziały, tylko czytałam zachłannie strona po stronie. Nie potrafię jednak określić granic wiekowych dla czytelników tej powieści. Odnajdą się tutaj młode dziewczyny, ale także starsze kobiety. Dlaczego? Bo autorka porusza tematy uniwersalne, a nie zarezerwowane tylko dla konkretnych osób. Jest prawdziwa miłość, trwała przyjaźń, chęć dążenia do celu, problemy rodzinne, a także życiowe błędy. Anna Tabak nie tworzy więc historii na bazie idealnego życia młodej kobiety. W książce jest miejsce na gorzkie łzy, lecz są okazje do wybuchnięcia głośnym śmiechem. Uwielbiam takie powieści obyczajowe, gdzie twórca nie koloryzuje niczego, a przedstawia prawdziwe, zwykłe życie. 

Coś w tym chyba jest, że faceci nigdy nie dorastają.

Oczywiście motywem przewodnim Bursztynowego Anioła jest miłość. Temat rzeka, aczkolwiek tutaj poznajemy jej różne oblicza. Od szaleńczego zakochania, aż po zwykłe przyzwyczajenie. Aśka to wszystko przeżywa, a my wraz z nią przemierzamy te meandry kobiecego losu. Osobiście kibicowałam głównej bohaterce i bardzo ją polubiłam. Nieco roztrzepana, diabelnie pechowa, ale uczciwa, ciepła i przyjazna osóbka. Anna Tabak stworzyła wyrazistą postać, która do dnia dzisiejszego pozostała w mojej głowie. 

Bursztynowy Anioł to powieść, która pokazuje nam, że warto walczyć o swoje marzenia, że trzeba być człowiekiem aktywnym, a nie czekać z założonymi rękami i biernie przyjmować to, co zgotował dla nas los. Bądźmy tacy jak Aśka - nie bójmy się wprowadzać zmian nawet wtedy, gdy upadliśmy na kolana. Debiut Anny Tabak uznaję za niezwykle udany. Książka jest optymistyczna, ale bardzo wartościowa, taka z przesłaniem. Ja jestem nią zachwycona!

OCENA
5 / 5

Za egzemplarz dziękuję wydawnictwu ZYSK I S-KA

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz