poniedziałek, 6 marca 2017

Girl Online solo

Znalezione obrazy dla zapytania girl online solo

Cykl/Seria: Girl Online
Autor: Zoe Sugg
Wydawnictwo: Insignis
Oprawa: twarda
Liczba stron: 348
Cena okładkowa: 39.99 zł
Premiera: 01.03.2016

To już trzeci tom serii Girl Online, autorstwa młodej vlogerki Zoe Sugg czyli Zoelli. Dziewczyna ma talent do tworzenia wspaniałych książek, chociaż na samym początku zupełnie nie byłam przekonana do jej dzieł. Wydawały mi się zbyt słodkie, przeznaczone dla głupiutkich nastolatek. Jednak pierwsze strony tomu pierwszego zmieniły moje podejście do serii o przygodach Penny. Muszę przyznać, że okładka jest niezwykle urocza. Będzie pięknie wyglądała na półce, jednocześnie pasuje do poprzednich części idealnie. Minęło sporo czasu od momentu, gdy przeczytałam Girl Online w trasie. Tak jak wspominałam, to już trzecia część serii. Poprzednie dwie skradły moje serducho, a jak wypadła Girl Online solo? O tym w dalszej części recenzji ;)

W życiu nie chodzi tylko o chłopców - fotografia pomoże mi to wszystko przetrwać. 
 
 Życie Penny się zmieniło, teraz jest singielką. Jej związek to już zamknięty rozdział, chociaż z ukochanym o imieniu Noah łączyło ją piękne uczucie. Cóż, tak to bywa w nastoletnim życiu. Jednak pomimo tego, że nie są już parą, Penny martwi nieobecność chłopaka. Noah zapadł się pod ziemię, co dodatkowo potęguję stres dziewczyny. Girl Online próbuje oderwać się od codziennych zmartwień, postanawia dalej rozwijać swoją pasję, jaką jest między innymi fotografia. Niestety sprawy komplikują się na potęgę! Jej przyjaciel Elliot przeżywa w domu niezłe piekło, a Penny stara się go pocieszyć. W życiu naszej bohaterki jest też miejsce na nowe znajomości. Aczkolwiek ze starymi kumplami też są niezłe kłopoty, bo Penny musi zmierzyć się z nielojalną przyjaźnią. To wszystko sprawia, że dziewczyna ma mnóstwo spraw do rozwiązania. Czy da radę? Możecie być pewni, iż Penny tak szybko się nie poddaje :)

Książkę przeczytałam w jeden wieczór i dziś chcę więcej! Niestety to już ostatni tom serii. Pozostaje mi tylko czekanie na kolejne dzieła Zoe Sugg, bo dziewczyna pisze wspaniale. Jej książki czyta się jednym tchem i aż nie można wyjść z podziwu, że autorka jest tak młodą osobą. Stworzyła wyrazistą bohaterkę, z którą może się utożsamić mnóstwo dziewczyn. Niemniej, każda część Girl Online nie zahacza o banał. Jest miejsce na dobry humor, wyrazistych bohaterów i wartką akcję. Podczas lektury nie nudzimy się ani chwili, tutaj ciągle coś się dzieje! 

Serce podskakuje mi w piersi, a potem zaczyna bić jak oszalałe. To przecież nie... To nie może być... Ale to on. To Noah Flynn.

Jeśli chodzi o bohaterów, to prym wiedzie oczywiście główna postać - Penny Porter. To blogerka, miłośniczka fotografii. Dziewczyna zmaga się z wieloma problemami, charakterystycznymi dla wieku dojrzewania. Postępuje jednak mądrze, kieruje się i sercem i rozumem. Oczywiście popełnia błędy, nie jest też idealizowana przez autorkę. Resztę bohaterów charakteryzuje wyrazistość. Nie bledną w starciu z Penny, stanowią wspaniałą ozdobę książki, a także ich autentyczność zasługuje na szczere uznanie. 

Pierwszoosobowa narracja sprawia, że możemy maksymalnie wczuć się w klimat powieści. Dzielnie towarzyszymy bohaterce do samego końca, uczestniczymy w jej życiu, obserwujemy poczynania Penny, a także poznajemy jej uczucia, plany. Girl Online solo, to ciepła, lekka i przyjemna książka dla czytelnika w każdym wieku. Nie martwcie się swą dorosłością! Ja sama nie jestem już nastolatką, a bardzo polubiłam całą serię. Autorka serwuje nam świetną historię o młodych ludziach, którzy mają swoje problemy i rozterki. Tutaj jest też miejsce na przemycenie niezwykle ważnych spraw - siła przyjaźni, obraz walki z przeciwnościami losu. Zoe Sugg ciągle pokazuje nam, iż warto walczyć o swoje marzenia. Warto być upartym i dążyć do celu. I chociaż wszystko się wali, trzeba zacisnąć mocno pięści i brnąć do przodu. Za to lubię i autorkę i główną bohaterkę.

OCENA
5 / 5

Za egzemplarz dziękuję agencji AiM Media

 

1 komentarz:

  1. Wielkie podziękowania dla tego wspaniałego człowieka o imieniu Dr. Agbazara, wielki rzucający, który przywraca radość z pomocy w przywróceniu mojego kochanka, który oderwał się ode mnie cztery miesiące temu, ale teraz, z pomocą dr. Agbazara, wielka miłość, rzuca zaklęcia. Dzięki mu. Możesz również poprosić go o pomoc, gdy będziesz go potrzebować w trudnych czasach: ( agbazara@gmail.com ) lub WhatsApp ( +2348104102662 )

    OdpowiedzUsuń