czwartek, 12 stycznia 2017

Listy do dobrego Samarytanina


Autor: Guy Luisier
Wydawnictwo: Promic
Oprawa: miękka
Liczba stron: 104
Cena okładkowa: 18.90 zł

Są książki po które mogłabym sięgać przez cały rok, o każdej porze dnia i nocy. To specjalne pozycje literackie, trudne do polecenia, bo też i ich tematyka jest specjalna. Jedni zaczytują się w tego typu publikacjach, inni nie zerkają nawet na nie jednym okiem. Ja zdecydowanie należę do tej pierwszej grupy... Dziś pragnę wam przedstawić taki właśnie egzemplarz. Chociaż niepozorny, zawiera mnóstwo wartościowych słów. 

Listy do dobrego Samarytanina, to ważna dla mnie książka. Niniejsza publikacja wywarła na mnie ogromne wrażenie, a przecież na co dzień czytam zupełnie coś innego. W przypadku dzieła Luisiera przepadłam na całego. Nie mam tutaj do czynienia z żadną sensacją, fantastyką. Nie znajdziemy w tej książce wymyślnych bohaterów, którzy walczą na śmierć i życie, zmagają się z miłosnymi problemami, czarują i machają różdżkami. Jak sam tytuł wskazuje, odnajdziemy w książce listy, ale nie takie całkiem zwyczajne... bo pisane przez człowieka do Boga. Nie ma w tym nic dziwnego? Może i tak. Niemniej, listy te są pełne niepokoju, przejmujące i skłaniające do przemyśleń. Warto podczas lektury zasiąść w ciszy, spokoju, aby całkowicie skupić się na napisanych słowach. Wtedy czytanie Listów do dobrego Samarytanina będzie miało prawdziwy sens. 

Nie, musiałeś zatrzymać się u mnie! "Wybrałeś" mnie.
 
Dzięki tej niewielkiej książeczce wzmocniłam swoją więź z Bogiem. Zastanowiłam się nad pewnymi sprawami, wyciągnęłam wnioski. Odpowiedziałam sobie na wiele, wiele pytań, które po prostu mnie nurtowały. Myślę, że każda osoba czytająca Listy znajdzie tutaj wyjaśnienia zagadnień, które są wątpliwością dla zwykłego chrześcijanina. Dlaczego ja? Czemu tak się stało? Czy Bóg mnie wybrał? 

Książka została napisana językiem prostym, łatwym w odbiorze. Nie miałam żadnych problemów z przyswojeniem sensu publikacji. Na plus z pewnością zasługuje podejście autora do czytelnika. Guy Luisier nie stara się nas wychowywać, do czegokolwiek przekonywać. Nie używa również tonu rozkazującego, co nie ukrywam, pozytywnie mnie zaskoczyło. To już druga jego książka, zajmująca w mojej biblioteczce zaszczytne miejsce. Niniejszą pozycję literacką warto mieć u siebie i sięgać po nią, kiedy tylko poczujecie taką potrzebę.

OCENA
5 / 5

Za egzemplarz dziękuję wydawnictwu Promic

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz