poniedziałek, 18 maja 2015

Najpiękniejsze historie biblijne.


Autor: Walter Wangerin
Wydawnictwo: ZYSK I S-KA
Zysk i Spółka Wydawnictwo
Oprawa: twarda
Liczba stron: 849
Cena: 59.90 zł
Nowe wydanie: 20.04.2015
Biblia to najważniejsza księga w życiu każdego chrześcijanina. Stoi na zaszczytnym miejscu w domowej biblioteczce, powinna też być czytana, a nie tylko podziwiana. Nie chcę wam tutaj nakazywać ile razy w ciągu roku, po co i dlaczego. To sprawa osobista, związana z wewnętrzną potrzebą, której nie da się wyćwiczyć. Wiem jednak, że czytanie Biblii nie dla każdego jest łatwe i proste w odbiorze. Część przerywa lekturę, bo po prostu nie rozumie jej wymiaru. Sama miałam kilka takich podejść, ale dorosłam... Bo wiek i nastawienie, ma w tej sprawie wielkie znaczenie. Gdy w ofercie wydawnictwa dostrzegłam "Najpiękniejsze historie biblijne", pomyślałam sobie, że dzieło Wangerina, stałoby się dla mnie i mojej rodziny znakomitym uzupełnieniem, jeśli chodzi o życie chrześcijańskie. Wzrok przykuwa przepiękna okładka z eleganckimi żłobieniami. Prezentuje się fenomenalnie, stanowi prawdziwą ozdobę biblioteczki. Jednak wygląd zewnętrzny to nie wszystko. Cenne wnętrze również mnie oczarowało. 

Walter Wangerin, postanowił nieco rozjaśnić niektórym czytelnikom sens biblijnych historii. Dla tych, którzy zrezygnowali z pochłaniania Biblii, autor przygotował coś specjalnego. Na ponad ośmiuset stronach, zawarł ogromną ilość opowieści i przypowieści pochodzących z Pisma Świętego. Księga została podzielona na osiem części, a dodatkowo ozdobiona wspaniałymi ilustracjami, opatrzonymi cytatami z Biblii. Wszystko prezentuje się zachwycająco, a co najważniejsze, jest łatwiejsze w odbiorze. Z książką Waltera Wangerina, zaznajomienie się z poszczególnymi postaciami biblijnymi, należy do znacznie przyjemniejszych. Przedstawione historie porywają, ciekawią czytelnika w różnym wieku. Bohaterowie stali się barwniejsi, nie są aż tak sztywni, wiecie mam nadzieję co mam na myśli. Istnieje możliwość poznania relacji i uczuć które nimi rządzą, więc to ogromna odmiana od tego co znamy z Pisma Świętego. Naturalnie sens pozostał, pod tym względem autor nie kombinował i chwała mu za to. 

Książka będzie świetnym prezentem, bo tak jak już wspomniałam, czaruje i magnetyzuje okładką, oraz całym dopracowaniem graficznym. Treść pozostawiam osobistej ocenie. Z mojej strony możecie się spodziewać mnóstwa zachęt do przeczytania "Najpiękniejszych historii biblijnych". To bardzo wartościowa lektura, którą należy pochłaniać stopniowo, chociaż trudno się oprzeć poznawaniu kolejnych stron. Nigdy nie sądziłam, że ktoś może wnieść coś nowego w moją wiarę. Wangerin dużo ryzykował, ale wykonał zadanie po prostu znakomicie. Jego księga stoi sobie aktualnie w widocznym miejscu mojej biblioteczki, czeka na wolne chwile podczas których, będę mogła po raz kolejny rozsmakować się w tak wspaniałym dziele. 

OCENA
5 / 5

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz