sobota, 5 kwietnia 2014

Egzotyczne owoce.

Obrazek Egzotyczne owoce

Autor: Teresa Lewkowicz - Mosiej
Wydawnictwo: M
Oprawa: miękka
Liczba stron: 176
Cena okładkowa: 24.90 zł
Moim ulubionym przedmiotem na studiach była botanika. Z radością i wielką ciekawością poznawałam cały proces wzrostu rośliny, jej pokrój. Pod mikroskopem obserwowałam niewidoczne gołym okiem tkanki, a pani doktor była z mego zapału do nauki bardzo zadowolona. To zamiłowanie do roślin gdzieś tam w głębi duszy pozostało. Często czytam książki o podobnej tematyce, posiadam ich w swej biblioteczce dość sporo. Kolejna, autorstwa nieznanej mi bliżej autorki, pani Lewkowicz - Mosiej, stała się chyba najczęściej przeglądaną w ciągu ostatnich dni. Egzotyczne przysmaki, które nie zawsze mam możliwość posmakować, chociaż w stopniu w miarę wystarczalnym od strony czysto teoretycznej, udało mi się poznać. Autorka w sposób idealny, prezentuje na kartach swej książki 25 owoców orientalnych, ułożonych alfabetycznie. Rozpoczyna aktinidią chińską na pomarańczy kończąc:) Jak sami dobrze wiecie, bardzo trudno jest określić smak, aromat roślinnego wytworu. Jeśli czegoś nie spróbujemy to niestety tak do końca nie zrozumiemy fenomenu przykładowo opuncji. Mnie książka maksymalnie zachęciła do poznania nowych owoców chociaż z ich dostępnością tam gdzie mieszkam jest gorzej niż źle. 
Opis każdego plonu został opatrzony nazwami w języku łacińskim, angielskim, francuskim oraz niemieckim. Nie zabrakło ilustracji encyklopedycznych, które krótko mówiąc nadzwyczaj podziwiam. Dzięki temu dodatkowi, jestem w stanie wyobrazić sobie pokrój rośliny bez konieczności szperania w internecie w ramach uzupełnienia. 


Charakterystyka owocu obejmuje jego morfologię, nomenklaturę, ogólne pochodzenie, właściwości, a nawet przepisy z wykorzystaniem danego, osobliwego przysmaku. 


Autorka sprawnie przeprowadza nas przez świat owoców, bez zbędnego, długiego wprowadzania do tematu, zawiłości naukowych. To lubię w tego typu pozycjach literackich. Książka nie należy do grona opasłych tomisk chociaż osobiście taką wersję nawet bym wolała ;) Można ją przeczytać w jeden wieczór bądź sięgnąć po to, co w danej chwili nas interesuje. Jeśli jesteście osobami ciekawymi świata flory, dzieło Teresy Lewkowicz - Mosiej z pewnością wam się spodoba :) 

OCENA
5 / 5 

4 komentarze:

  1. bardzo ciekawa ksiazka, ja tez uwielbiam biologie, a szczegolnie botanike :*

    zapraszam: gertrama.blogspot.com
    obserwujemy? odp u mnie :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Heey hun great post,I love it,feel free to visit my blog and my new post :)

    OdpowiedzUsuń
  3. sama bym taką przygarnęła;)

    ps. a u mnie? FLORAL na blogu, zapraszam! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. z checia bym przeczytala :))

    OdpowiedzUsuń