sobota, 18 sierpnia 2018

Jestem kreską/Odkrycie Limeryki - nowości od wydawnictwa Aksjomat

Jakiś czas temu prezentowałam wam trzy wspaniałe książeczki od wydawnictwa Aksjomat, a dziś przyszedł czas na kolejne nowości. Tym razem będzie coś do poczytania. Bo jak sami doskonale wiecie, nie zawsze mamy piękną pogodę i czasem musimy siedzieć w domku. A mamy doskonale wiedzą, jak małego szkraba ciężko czymś zaciekawić, kiedy chciałoby się pociapać w kałuży, albo pobiegać w strugach deszczu. Myślę, że te dwie książeczki są w stanie zainteresować dziecko na maksa.


Zacznę może od książeczki, która mnie samą bardzo zaciekawiła. Dlaczego, kiedy ja byłam dzieckiem, książki były tak mało interesujące? :) Aż chciałoby się przenieść do szczenięcych lat. Dzieło Anny Jankowskiej pt. Jestem kreską już na pierwszy rzut oka wygląda... inaczej. Tak, nie jest to zwykła książka, którą możemy tylko czytać. Zdziwieni? Ja byłam i to bardzo. 
 Bohaterką niniejszej pozycji literackiej jest przesympatyczna, urocza osobistość... kreska! To ona jest tutaj przewodniczką, to ona wydaje nam polecenia. Kreska wskazuje nam, co w danej chwili mamy zrobić: dmuchnąć na stronę, potrząsnąć książką, przejechać paluszkiem po kartce itp. Mówię wam, świetną zabawę mamy jakby zagwarantowaną!


Książki w sumie nie czytamy, ale raczej oglądamy. Nie musimy też przewracać stron po kolei. Ale, co ja wam tutaj będę nudziła. Myślę, że kreska wyjaśni czytelnikowi wszystko. Wy musicie się tylko odpowiednio przygotować. Uśmiech na ustach, zapał do pracy i gotowe :) Wiem z własnego doświadczenia, że dzieci uwielbiają takie książeczki. To unikalny sposób na rozwój spostrzegawczości, mowy itp. To również znakomity pomysł na mądre spędzanie wolnego czasu. 


W przypadku książki Odkrycie Limeryki, mamy dużo więcej czytania niż w poprzednim egzemplarzu. Ależ jakie miłe jest to czytanie. Osobiście uwielbiam limeryki. Moja znajoma też tworzy coś takiego, więc tym chętniej sama poznałam twórczość Bogusława Michalec.  

Odkrycie Limeryki to zbiór 108 wierszydeł dla dzieci. Co ważne, limeryki te są zabawne, a jednocześnie uczące dzieciaki. To według mnie taka nauka poprzez zabawę, podsycona zdrową dawką dobrego humoru. Czy trzeba czegoś więcej? Chyba tylko tego, by limeryków w tym zbiorze znalazło się dużo, dużo więcej. Ja jestem zachwycona formą książki od wydawnictwa Aksjomat. We wnętrzu tej ciekawej pozycji literackiej, znalazło się mnóstwo kolorowych, fajnych ilustracji autorstwa Diany Karpowicz. Uwielbiam takie wartościowe książeczki, które służą nie tylko oglądaniu, rozrywce, ale i nauce.

Obydwie nowości mogę wam szczerze polecić. A co powiecie na prezent dla dziecka w postaci egzemplarza Jestem kreską i Odkrycie Limeryki? Myślę, że będzie to świetny zestaw, który faktycznie maluchowi posłuży, a nie będzie leżał w kącie po kilku dniach... 

                                                                                                             

 

Autor: Anna Jankowska
Wydawnictwo: Aksjomat
Oprawa: twarda
Liczba stron: 48
Cena: 29.99
 
Autor: Bogusław Michalec
Wydawnictwo: Aksjomat
Oprawa: twarda
Liczba stron: 60
Cena: 34.99 zł

 Wydawnictwo Aksjomat

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz