wtorek, 8 sierpnia 2017

Popiół za popiół

Znalezione obrazy dla zapytania popiół za popiół han vivian 
Tytuł: Popiół za popiół
Cykl/Seria: Ból za ból t.3
Autor: Jenny Han, Siobhan Vivian
Wydawnictwo: Feeria Young
Oprawa: miękka
Liczba stron: 376
Cena okładkowa: 34.90 zł
Premiera: 20.07.2017

Wreszcie jest! Trzeci i ostatni tom cyklu Ból za ból znalazł swoje miejsce w mojej biblioteczce. Czekałam z wielką niecierpliwością na jego premierę, bo poprzednie dwa przypadły mi do gustu do tego stopnia, że książki poleciłam swoim znajomym i... też są nimi zachwyceni! Oczywiście ta żeńska część, bo męska niekoniecznie się w takiej tematyce odnajdzie.
Popiół za popiół to zdecydowanie książka dla młodzieży. Naturalnie mogą ją czytać starsi, przykładem jestem ja ;) Jednak nastolatkowie odnajdą się lepiej w całej sytuacji i być może, a mam nadzieję że tak będzie, wyciągną odpowiednie wnioski. Wakacje zachęcają do sięgania po lżejszą lekturę, co jednocześnie nie znaczy, że banalną i przewidywalną. Popiół za popiół trzyma wysoki poziom.

Okładka? Pasuje idealnie do całej serii. Dziewczyńska, a jednocześnie niezwykle intrygująca. Może nie wybitna, ale z pewnością przykuwająca wzrok nastolatki. Na mojej półce prezentuje się nienagannie. A wnętrze? Cóż, znowu jestem zadowolona z nowości od wydawnictwa Feeria Young.

Mogłam wymyślić milion takich wytłumaczeń. Problem polegał na tym, że w żadne z nich sama nie wierzyłam.

Wydawać by się mogło, że zemsta jest w stanie zakończyć wszystkie problemy, a przynajmniej jakąś ich część. Nic bardziej mylnego! Może i jest słodka, ale z pewnością nie wpływa pozytywnie na dalszy rozwój sytuacji. Przekonały się o tym bohaterki książki Popiół za popiół. Mary, Kat i Lilliana wraz z biegiem czasu odkrywają prawdę o sobie. Głównie Mary okazuje się być zupełnie innym człowiekiem. Prawda jest bolesna... Do tej pory dziewczyny łączyła tajemnica. Stanowiły zgrane trio, które nie cofało się przed niczym. Niestety taka sielanka nie trwa wiecznie. Utracona przyjaźń? Śmierć? W tym przypadku wszystko jest możliwe. Jesteście gotowi na solidną dawkę wrażeń?

Książkę skończyłam czytać wczoraj i to późnym wieczorem, także dziś trudno mi jeszcze zebrać myśli i wszystko w głowie uporządkować jak trzeba. Drugi tom, Ogień za ogień skończył się w taki momencie, że dosłownie nie mogłam się doczekać premiery części trzeciej. A musiałam wypatrywać jej na stronie wydawnictwa dość długo. Zdążyłam już oczywiście zapomnieć o co w tym wszystkim chodziło. Na szczęście, po przeczytaniu kilku stron powieści Popiół za popiół, otrząsnęłam się z niewiedzy i szybko "wskoczyłam" na odpowiednie tory.
Zapytacie pewnie, czy warto było czekać. Ja sama nie miałam bladego pojęcia jak wypadnie trzecia część, bo też niewiele recenzji albo prawie żadnej, nie było w internecie. Musiałam osobiście się przekonać jak Jenny Han i Siobhan Vivian rozwiązały całą sprawę. Tak więc, gdy tylko listonosz wręczył mi do rąk egzemplarz pachnący jeszcze drukarnią, szybko zabrałam się za nową lekturę. I tak, było warto! 

Długo wpatrywałam się w słowa "w niecnych celach". Przerażały mnie. Bałam się tego, do czego jestem zdolna.

Znów mogłam spotkać się z wyrazistymi, barwnymi bohaterami, których znałam tak dobrze. Jednak z każdą stroną zaskakiwali mnie coraz bardziej. Dosłownie nie mogłam uwierzyć, jak te osobistości są w stanie się zmienić. Myślałam, że wiem o nich wszystko, że w tomie trzecim już mnie nie oczarują, albo też odwrotnie... Myliłam się okrutnie. A zakończenie? Wbija w fotel! Siedzi gdzieś w głowie jeszcze przez dłuższy czas, nie daje o sobie zapomnieć. Nie spodziewałam się, iż cała seria będzie tak przyjemną w odbiorze lekturą. Oczekiwałam tylko lekkich, niezobowiązujących powieści, a otrzymałam prawdziwy majstersztyk! 

Popiół za popiół trzyma w napięciu aż do ostatniej strony. Wciąga i angażuje czytelnika na maksa. Od takiej lektury nie sposób się oderwać, przynajmniej ja nie byłam w stanie. Musiałam dobrnąć do zakończenia, bo chyba nie mogłabym wykonywać normalnych, codziennych obowiązków. W książce ciągle coś się dzieje, także nie martwcie się, że dopadnie was nuda. Akcja jest prowadzona w sposób doskonały, bohaterowie nie denerwują odbiorcy, a pozwalają mu poznać się jeszcze bliżej. Do książki Popiół za popiół z pewnością jeszcze powrócę za jakiś czas. Was gorąco zachęcam do przeczytania takiej nowości. 



OCENA
5 / 5

Za egzemplarz dziękuję wydawnictwu Feeria Young

 http://wydawnictwofeeria.pl/pl/ksiazka/tatuaz-z-lilia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz