czwartek, 6 kwietnia 2017

Przygody Tomka Sawyera

Znalezione obrazy dla zapytania przygody tomka sawyera greg

Autor: Mark Twain
Wydawnictwo: GREG
Oprawa: miękka
Liczba stron: 268
Cena: 14.99 zł

W dzisiejsze, nieco zimne popołudnie, przybiegam do was z recenzją książki, która należy do klasyki. Z pewnością większość z was zna powieść Twaina, bo o ile mnie pamięć nie myli, dzieło należało i chyba dalej należy do kanonu szkolnych lektur. Pamiętam, że w podstawówce czytałam Przygody Tomka Saweyra niezbyt chętnie i ochoczo. W sumie sama nie wiem dlaczego... Być może wtedy książka była dla mnie niezrozumiała, za gruba. W każdym razie nie ważne! Dziś na nowo odkryłam dzieło Marka Twaina i z pewnością będę je podsuwała swoim dzieciom. 

Nie miałam swojego egzemplarza, a z tymi wypożyczanymi z biblioteki bywa różnie. Książkę przecież trzeba kiedyś zwrócić, a ja czasem chcę powrócić do tych ulubionych powieści. Wtedy zwyczajnie sięgam po własny egzemplarz i rozkoszuję się każdą stroną. Pachnący nowością, wydany przez wydawnictwo Greg, będzie niezwykłą lekturą i też powrotem do lat dziecięcych. 

Myślę, że znacie doskonale głównego bohatera. Tomek Sawyer, to rezolutny, ciekawy świata chłopak. Uwielbia psocić, ale jest też niesamowicie przebiegły i mądry jak na swój wiek. Akcja powieści rozgrywa się w małym miasteczku nad rzeką Missisipi. Dziewiętnastowieczna miejscowość nie jest szczególnie atrakcyjna dla Tomka. Nuda i jeszcze raz nuda. Ale... jednak okazuje się, że przygoda tylko czeka na tytułowego bohatera. Niespodziewanie rusza lawina niesamowitych wydarzeń, także Tomek będzie miał pełne ręce roboty. Poszukiwanie skarbu, łapanie bandytów, ale i codzienne, przyziemne czynności... To lato zostanie uznane za udane!

Książkę przeczytałam jednym tchem. Nie męczyłam się z nią jak za czasów szkolnych. Przygody Tomka są wciągające, pasjonujące i przywołujące też wspomnienia z mojego dzieciństwa. Chciałabym powrócić do tamtego świata. Zapomnieć o codziennych troskach i problemach, rzucić w kąt telefon i zamknąć komputer. Przygody Tomka Sawyera pokazały mi, jak pięknie można żyć bez technologii, która na siłę nas otacza. Główny bohater był przecież tak wewnętrznie szczęśliwy, potrafił cieszyć się z drobiazgów i przede wszystkim, umiał marzyć. To książka pełna życiowych mądrości, które czytelnik będzie stopniowo odkrywał. Może nie przy pierwszym czytaniu, a gdy powróci do powieści za kilka dobrych lat. 

Urzekło mnie także wydanie książki. Wydawnictwo Greg zafundowało nam przepiękny egzemplarz Przygód Tomka Sawyera. To najbardziej kolorowa wersja dostępna na naszym rynku. W dodatku pomyślano również o młodych czytelnikach, którzy docenią dużą czcionkę, ułatwiającą szybkie zaznajomienie się z lekturą. Solidne i przeurocze wydanie. Sama powieść? Warta poznania.

OCENA
5 / 5


Za egzemplarz dziękuję wydawnictwu GREG


1 komentarz: